|
|
|
|---|---|
| Fick precis ett samtal från bror min som var lite lustigt...Han hade precis "race:at" mot en annan BMW, utan att veta vilken modell. När jag kollade upp regnr så visade det sig vara en 330i från -01, manuell 4-dörrars, med ca 17000mil. Min brors 328i är oxå manuell med snart 38000mil. Två gånger raceade de, o 328i:n segade sig om 330:n båda gångerna, vid 150-160 var han förbi o sedan växte avståndet upp till ca 220 då 330i:n "gav sig"...Hur är det möjligt? Visst att hans 328i går bra, han är inte den som "sotar igen" motorn men nog borde en 330i dra ifrån framför allt väl uppe i fart? Han berättade att det var bra komiskt att sega sig om killen o se hur han pressar max:). Min gissning är att antingen var det nåt fel på 330i:n eller så kunde föraren inte växla/köra, för nog skall en 330 vinna "alla dagar i veckan" mot en 328i E36? | |
|
Jag har som synes en 328i och hade tidigare en 330i Touring, och gamlingen går grymt bra men en 330i går bättre. Det låter som om något var fel på den 330i din bror körde mot, antingen rent mekaniskt eller skit bakom ratten för jag upplevde 30i som märkbart piggare. :) //Bjersér |
|
| Bjerser: Ja håller med 330i borde gå bättre, men bra lustigt att han drog ifrån uppe i fart, det är ju där 330i borde dra ifrån... Nåja hans 328i går riktigt bra, i somras var det en 325i E46 som försökte "dra" honom tre gånger, nederlag varje gång, gången innan var det en Volvo S60T som fick ge sig:). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.