|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, Har någon gjort detta?? Frågan är om man ska plocka bort hela länkarmen och sätta upp i press eller dra ur med avdragare på plats?? De är egenligen inte dåliga,men har fått oljud i framhjulslagren så jag köpte alla fyra. "när man ändå har byxorna nere"........ Mvh Jonas B. | |
| Erfarenhet skall det stå....... | |
|
Jag rekommenderar att plocka bort länkarmarna faktiskt. Passa även på att byta bromsskölden (om den är dålig) Då den ej går att byta utan att byta lager. Jag har gjort ett byte på plats på en 518i jag hade, och det gick åt en faslig massa vinkeljärn, svetsar, gängstänger och domkrafter. Det är just en press man behöver och inte en avdragare därav en del av problemet. / Daniel |
|
|
Jodå, bromsskölden går att byta utan att plocka bort axeln! Man sågar bara isär bromsskölden uppifrån och ner och får därmed två halvor som är enkla att få dit. Över skarven på baksidan av bromsskölden läggs en liten plåt (en upptill och en nertill) som popnitas fast. På så sätt blir bromsskölden "hel" igen! Har gjort så med både min E3 och E24 och det fungerar bra! Per L |
|
|
Delad sköld, jodå så gjorde man förr, men nu har jag kanske lite tur. Bilen har ingen som helst rost under, inte ens sköldarna är smårostiga. Tiden finns ju helt klart till nu när bilen står uppställd för vintern. Kanske man ska byta de små bussningarna i länkarmarna med när man ändå håller på. Kan inte var för svårt. Mvh Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.