|
|
|
|---|---|
|
Jag fick hem premieavin på en av bilarna idag, eftersom den gått upp ringde jag ville diskuterra priset med dem. De sa att jag hade den absolutt lägsta premien man kunde få. Jag har full bonus, alla försäkringar hos IF (20% rabatt) och medlem i unionen som har specialavtalt med IF. Ingen under 25 kommer att köra bilen, bilen parkeras på villatomt. Jag tänkte att jag skulle se vad deras hemsida sa om jag försökte teckna försäkringen via den, men det gick inte eftersom jag redan bilen försäkrad hos dem. Då letade jag upp en helt identisk bil till min och använde det regnummret och då var den över 10% billigare än min trots att alla rabatter inte går att få genom hemsidan. Har nu skrivit till deras konsumentombudsman och klagat. | |
| Har varit med om samma sak på if och då fick jag dem att tillslut erkänna att de har s.k "nytecknarrabbat" på internetpriserna. Jag frågar varför en skötsam trogen kund missgynnas och deras svar är bara att det är nytecknarrabbat... Jag bytte försäkringsbolag efter det. | |
|
Gäller samma sak för BMW Originalförsäkring? mvh Tomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nytecknar rabatt har i alla bolag mig vetligen därför lönar sig det att byta bolag vartannat åt oftast oavsett mängdrabatter, har sparat en å annan utlandsresa sist skilde det 3000 kr mellan IF och TH trots 3 bilar o hus i IF. Nu kommer TH att chockhöja premien efter ett år, det gjorde de nämligen sist jag hade 540 försäkrad där. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Japp, precis samma hände mig hos IF. Man skulle ju kunna tro att de är intresserade av att behålla kunder, men tydligen viktigare att få in nya kunder som de trogna skall sponsra. Jag kör priskoll varje år. |
|
|
Är väl egentligen inte så konstigt att försäkringsbolagen gör så här; de flesta går ju på det. Intressant hade varit att veta hur pass "tätt inpå" uppsägning man kan nyteckna försäkring hos ursprungsbolaget. Dvs säga upp, och en minut senare ringa och nyteckna. |
|
| En god vän som jobbade på ekoroteln på polisen på 90 talet sa till mig att när det kommer till försäkringsbolagen, så ser maffian ut som oskyldiga små barn i jämförelse. | |
|
Samma sak för mig, när jag ringde IF och gnällde på att det var dyrt sänkte de 10%. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
HFR: det går inte att göra så. du kan i princip inte säga upp försäkringen utan att ha en ny tecknad och klar. Det kan gå om du ställer av bilen och säger upp på huvudförfallodagen. Men verkar krångligt. Skrämmande är ju att nytecknare får billigare än den som har massa rabatt för många försäkringar i samma bolag... |
|
| 2-ben>>BMW Original är IF i grunden. | |
| Teckna en försäkring hos valfritt annat fb. Åbveropa den lagstadgade 2 veckor långa ångerrätten inom 1v. Annullera försäkringen o teckna på nytt hos det billigaste bolaget. Klart. | |
|
Min Golf GTI -11 blev billigare när jag flyttade från en kommun med 11000 innevånare till en med 86000, villkoren är exakt detsamma. Det blev alltså billigare år två när jag flyttade till en betydligt större ort. Trygghansa är bolaget... MVH Christofer |
|
|
Lite humor: Igår kväll ringde IF och ville att jag skulle bli helkund. Förklarade att det inte var intressant med ovan nämnda motiveringar. |
|
|
Jag blev i förrgår nekad 10% BMW CS-rabatt vid nytecknande av halvförsäkring på min lilla Compact. De hänvisade till att rabatten endast ges vid tecknande av helförsäkring. Enl BMW CS hemsida får vi 10% på alla moment och vid kontakt med BMW CS kansli tror de att jag råkat på någon som inte var riktigt påläst (detta trots att hon frågade runt bland sina kollegor när jag protesterade). Ord står mot ord och jag inväntar svar från någon inom BMW CS. Nu hör det till saken att premien - trots utebliven BMW CS-rabatt - sjönk med drygt 2000 kr/år efter byte från TH till BMW Orginalförsäkring. Roligare kan man ju ha för de pengarna... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Hade ett långt samtal med deras konsumentombudsman idag. Han hävdar att det inte är som jag påstår utan olika bilindivider har olika premier så jag kan inte ta ett regnummer från en annan bil (identisk) och få samma premie via deras hemsida. Jag frågade om premien beräknades på siffrorna i regnummer eller chassinummer. Det skilde 2 siffror i regnumret mellan min bil och den jag provade på deras sida. Rent skitsnack alltså! Det slutade med att jag sa upp min försäkring och tog en hos Watercircles istället som var nästan 40% billigare. Watercircles ägs av IF. //lars |
|
|
Vilken bil gällde det? MG:n eller E39:an? /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.