AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.031

M42B18, frågor om bränslerelä / pump

In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
E36 318ti Compact, M42B18

Dog idag under körning. Hade bra rull så provade att släppa kopplingen men ingen respons alls. Hade tur o rullade in på en parkeringsficka. Provade att starta, den bluddra till lite och ibland starta till men vill inte gå. Som om det skulle bara bränslestrul.

Vet inte säkert vilket relä och säkring som är till pumpen, enligt sökning här på forumet TROR jag att det är det första under den lilla plastkåpan (blått). Jag har provat/mätit det relät och det slår till och ger kontakt som det ska.

Har även tvångsmatat bränslepumpen och den surrar. Matade 12V i den gråa kontakten. Den gula antar jag är till nivågivaren. Rätta mig gärna om jag har fel.

När jag har tändningen på så har jag 12V på ena kontakten (gul) vid pumpen, den andra kontakten har 0. När jag kör på starten får den andra kontakten (grå) 12V. Ska det vara så? Pumpen går aldrig av sig självt bara när jag kör på starten. Kanske inte går när man redan har tryck?

Skulle även vilja veta säkert vilket relä och säkring det är på just min modell. Enligt den tyska texten så är (kraftstoffpumpe) säkring 18, men jag hittar ingen med nummer 18. Bara 1-16 och 1-10 någonting på sidorna.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
jaha... nu gick den igång såklart utan att man har gjort något, och den startar och går som den ska. Svårt att felsöka då.

Men ni får fortfarande gärna svara på mina frågor, det kan ju hända igen snart.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Min 525i -91 gjorde ungefär som din när bränslepumpen visades sig vara paj. Pumpen fungerade de gånger jag tvångsmatade den men lika förbaskat var den inte riktig. Jag chansade på att köpa en begagnad pump och efter det fungerade bilen som den skulle.

------
BMW CS #04839
BMW SC #385

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.