|
|
|
|---|---|
|
Tjena nu är det dags att byta olja på min 320D 2008 ( E91 ) Bilen har rullat 15000mil så jag tänkte göra det själv för att spara lite pengar oljan blir Mobil ESP 5w30 Den har ju trots allt inga motorgarantier kvar Frågan då vad skall jag ta med för verktyg när jag åker till gör det själv hallen Jag måste demontera skydds plåten under bilen mm ni vet säkert vad jag menar Tack för alla svar // Johan en lycklig BMW ägare | |
| Är det verkligen värt att spara kanske 1000 kr i arbetskostnad för att försämre andrahandsvärdet? Jag förstår det om du ska ha bilen lika länge till men annars tycker jag det är dumt. | |
|
Så då var det gjort Lätt som en plätt Dom har verkligen tänkt till BMW liten lucka under bilen till pluggen och insatsfilter under motor kåpan inget olje spill. Om det är värt det att byta olja själv Thorssa det tycker jag när man kör så mycket som jag gör ( 5000mil / år ) det blir lite mer än 1000kr sen köper jag oljan i Finland nästan halva priset Jag kan köpa öl för det jag spara många burkar blir det haha // Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.