|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| finns det några som säljer dessa? gör det stor skillnad | |
|
Det gör skillnad på bilen egenskaper. Du kan annvända k-hämmare från m-5 3,6 25/18 mm eller från m5 3,8 28/19 mm. Fast du bör förstärka infästningen och speciellt den främre. Om du är intresserad av justerbara k-hämmare så har bla Verrera Road Parts 0413-18122 som har teletid på Ons/Torsdagar 18-20.00, men det är inte lätt att få tag i han.(troligen sem nu) Kolla även sök funktionen här på forumet då detta ämne har varit uppe tidigar. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| tack...vad kan justerbara kosta? mycket dyrare än bmw orginal? | |
|
Jag har för mig att dom kostar ca 1000:- mer än std hämmare. Men det är helt klart värt det och du har möjlighet att ställa in bilen från över till understyrd och om du kör på bana så är det en klar fördel. Själv annvänder jag m5 3,6 sättningen på min e28 men jag är inte riktigt nöjd med den bakre hämmaren. Den är för klen, iaf på min bil. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Jag kör med 25 fram och 18 bak från Verrera. GRYM väghållning. //Ticco "NICTIC RACING" |
|
| Är M5 "bolt on" eller? | |
|
Bak är det bolt on, men främre är det lite tajtare med. Infästningen i chassit är inte avsedd för den större diametern utan man får göra/köpa en plastbussning alt att du annvänder överfallet från m5 och tillverkar en ny fäst platta i chassit. I vilket fall så bör man förstärka infästnings punkten i chassit. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Här har du en bra länk. Du ser hur du förstärker främre infästtningen för krängningshämmaren. Har gjort samma mod. på min M6 och det känns bra,men har inte hunnit prova ut grejerna på bana ännu. Tänk på att om du monterar en grövre kräng fram så bör du öka på arean på den bakre med, för att behålla uppförandet på bilen. Länk Lycka till |
|
Paap Reeder |
Hej! Vill Du slippa svetsa kan Du göra "trixet" inuti balken genom att med en järntråd skjuta in och malla in en förborrad och med popnitade m8 mutterhuvuden fastsatta bandjärnsbit. Lika bred som balken inuti samt ca 100 mm lång. Borra först efter fästet som mall i balken, därefter popnitar Du dit muttrarna på bandjärnsbiten. Trä in allt från motorrummet där balken har flera ovala hål. Givetvis går det snabbare med en MIG .... men om man nu inte skulle ha en sådan....eller att gasen är slut. MVH /// Paap Reeder |
|
Verrera k-hämmare är de (bolt on) eller måste man förstärka här också? #4 |
|
|
Är det någon som vet? |
|
|
Jag har inte förstärkt. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Det beror helt på hur du annvänder bilen ;-) Om du inte kör bankörning osv så håller det säkert. Obs! du behöver inte ändra något dör att få dit k-hämmarna utan dom passar i de gamla fästena. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Gatbankörning fungerar för mig ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Du får ta och komma ut ur garderoben, det är inget att skämmas över. Tvärt om ;-) Allvarligt talat...ta och kom med på några banträffar..dvs runt runt. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Ticco>>>Ut på dem riktiga banorna och testa :)) Funderar nu starkt på att prova själv det där med bankörning,vet om en kille i Sthlm som har provat med sin 635:a och han menar på att det är det häftigaste som finns(enligt väl underbyggd info :))..Problemet verkar sedan vara att få tillräckligt med effekt o väghållning/bromsar osv som matchar dessa banor..Han bygger visst om bilen hela tiden bara för det där med bankörningen :))))) Mvh Janne. |
|
|
Låter dyrt men kul , då är det billigare med gatkörning dock är det ju alltid en massa skit på vägarna så som medmänniskor och poliser... _____________________________________________ Länk |
|
|
Det ÄR kul...men inte dyrare än vad man gör det till! Och precis som du säger så finns där saker och ting i vägen när man ger järnet på allmänna vägar! Och på bana behöver man knappast oroa sig för det. Men en sak jag funderar över...när man pratar om att köra på bana så ska "alla" med, men sen när det kommer till kritan...så är där ingen som kan..hmm undrar varför? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
"komma ut ur garderoben" Oj oj oj... Nog har jag lagt ett antal varv på banan, men som sagt så blir det så förbannat dyrt. Hela bilen får för mycket stryk. Länk Länk Länk Länk Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Sedär sedär... man blir ju bara sugen när man ser bilderna fast man kan ju riktigt tänka sig hur mycke slitage man utsätter pärlan för... har man en realtivt ny bil så är det väl lite lugnare , för att plåga ur en 86:as bil på en bana känns som en riktigt våldtäkt.. fast de klart i framtiden kommer min 535 bli en banbil då jag har en massa planer för den och då känns det som att farbror blå kommer ha mycket att invända mot... Ticco: Har du en sprängskiss på en styrsnäcka för min läcker verkligen som ett såll så fort man rör på ratten , det är nån arm som rör sig som du kanske förstår till styrstaget och det är där den läker... sitter det nån packning där kanske ? har tagit av remmen nu vilket visar sig säkert i längden att vara billigare än att fylla på olja varje dag ;) vore jätte snällt om du hade några idee´r _____________________________________________ Länk |
|
|
Tusen tack Killar!! Nu blir det att investera i verrera k-hämmare. En fråga till bara, får man verkligen grymmmmmare väghållning än M5? :) Snart skall Motorn få en omgång. Tusen tack igen! #4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.