|
|
|
|---|---|
| Jag bor på västkusten, det är ca +10. Kan jag då vaxa bilen med bra resultat? | |
|
gjorde det för många år sedan och fick svårt att få bort vaxet pga fuktigheten. Bättre göra det inomhus typ garage med värme eller varför inte lämna in den! MvH Bmw 4-ever |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja rekomederad temperatur är normalt >+15C men prova kan du väl ändå göra. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag polerade och vaxade min för två veckor sen.Under 10 grader. Funkade bra. Använde OK/Q8 cleaner och nåt lackskydd som heter winter shield eller nåt liknande (Hagmans?). Gick inte att hålla på så sent då det blir fuktigt ganska tidigt. Men det blev riktigt bra på en bil som inte sett polisch och vax på 6-7 år (inte BMW:n ; ) ). |
|
| Nu har jag vaxat bilen. Det gick jättebra. Blev nöjd med resultatet. Det var ca 10 grader varmt. | |
|
Jag har vaxat när det var ca +10 grader. Vaxet "torkar" långsammare än om det är + 20 grader, men som jag upplever det så behöver jag bara vänta lite längre. E |
|
|
Polerade i +0.5 och det funkade utmärkt. Dock så frös jag så om händerna så jag fick lägga ner poleringen. Märkte även att när det blev mörkt kom fukten och då var det väldigt svårt. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.