|
|
|
|---|---|
| Länk vet ni något om denna bil? känns ju bra prissatt om nu allt stämmer | |
|
Hej Känner inte till den. Ser den inte sänkt ut? Kan vara bra att kolla så att den inte spårar eller det tar i i skärmkanter osv? |
|
| Ser bra ut, men genomgång hos Motormännen hade nog inte skadat. | |
| Länk hittade en till med "bra" pris och lågt miltal.. kommer nog dyka upp ännu mer framåt vintern | |
|
Den gröna där såg fin ut, första Z3:an jag sett utan elhissar... /Masten |
|
| masten: utan elhissar vilket betyder import eller? | |
|
Jerry, inte nödvändigtvis, men just denna är importerad iaf. Notera första reg.datum 2007. /Masten |
|
|
åker rutorna ner lite innan man öppnar dörren på z3 så som coupér brukar ha? hur funkar detta isåfall utan elhissar?? tack för infon masten :) |
|
|
Nix, de åker inte ner på Z3! Rutan trycks mot gummilisten och inte upp mellan två lister som på Z4. Du kan mao vara lugn :) /Masten |
|
|
1.8 är lite lite motor för en så snygg bil. Men den går att glida omkring i! |
|
| Nu vet ju inte jag om du bara tycker om att fisåka men säger ändå kolla efter en 1,9a som är varvvillig och otroligt mycket roligare än 1,8an och gärna med M-chassi vilket även inkluderar en diffbroms. Rekommenderar iaf att du provar både 1,8 och 1,9 | |
|
Jag såg på blocket att det finns några Z3 med 3,0 motorn till bra pris. Den motorn är lite ovanlig bland Z3 men underbar. Har den i min Z4 och skulle inte ha någonting emot att gå tillbaka till Z3 men bara med den motorn. Testa och jag tror jag vet vad du väljer. Dessutom drar denna 3lit motor 0,8lit/mil vilket är fantastiskt bra. Hälsar Hasse Hasse Z4 |
|
|
Jag hade en 1.8 en kort stund men köpte sedan en 2.8. Första gången jag tryckte på gasen var jag såld (eller bilen i det här fallet :-). Den gav bilen precis det som 1.8:an saknade. Härliga motorer med drag ifrån botten. |
|
|
2.8 är också bättre, då den sjunker i värde mycket saktare än de med mindre datorer. Dock är jag mera såld de gånger jag varit ute med BMW Z8:an med 400hk. Riktigt skön känsla. |
|
| en z8 är deömmen men plånboken säger z3 med minsta motorn hehe.. kanske får spara ett tag till då och rent av köpa en fin z4.. har inte tänkt köpa nu i vinter men blev ändå intresserad av dessa exemplar men väntar nog ett tag till | |
|
Mitt råd är att i första hand leta efter ett riktigt bra ex oavsett motorstorlek. När jag skulle köpa min första Z3 var jag också ute efter en med stor motor till jag fann en röd 1,8 i toppskick. Och jag är absolut helt nöjd med motorstorleken, en Z3 menar jag skall köras nedcabbad gärna på lite kurviga vägar, cruisa o njuta av taklösheten, omgivningarna och passande musik från Bavaria CD'n :-) Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Visst är det så. Oavsett motorstorlek så är det en glidarbil. |
|
| jag vill ha en z3 för att jag velat ha en sådan som liten och är alltså en sorts "drömbil".. har även varit inne på z4 som jag vet är en mycket bättre bil för mig men som sagt z3 har varit lite av en dröm.. har även alltid gillat alla 3-serie cabarna och man kan få en e30 och e36 till riktigt bra priser.. har någon ägt flera av dessa eller kanske alla 3?? hur är t.ex e30 318 cab jämfört med en z3 1.8 kontra 318 e36?? köper man en 3-serie har man råd med mycket större motor för samma peng | |
| Länk hittade denna z4 2.5 för 100 000kr,, står att elcaben är trasig, är det dyrt att laga?? tror att det dyker upp flera bra exempel snart speciellt då sböb kommer :P | |
|
cabbmotor byte kostar ~10.000Kr. +/- 2000Kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.