AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.173

Utvärdering BSR Steg 1 till 325D e91

ma
212
macattac
520d Touring -09
Tänkte bara göra folk en tjänst som kanske söker på detta.

Har kört BSR trim i 2 månader nu give or take...
ca 300 mil.

Bilen blev som så många andra skrivit en helt annan bil...så när jag väl kört av mig det värsta tänkte jag att jag skulle studera förbrukningen.

Har nu i ca 150 mil kört "normalt"...hållt hastighetsbegränsningar i stan och på motortrafikleder etc kanske legat runt 100 där det är 90 och 110-115 på 100 väg....oftast på farthållare.

Förbrukningen ligger nu på 0,62 och således kan jag se en förbättring då regbeviset anger 0,66 i blandad så får jag nog anse att det är bättre. Under sträckan jag har "mätt" så har jag kört både i stan (stockholm city), mellan stockholms förorter både vanliga huvudleder samt E4. Vidare har jag kört någon sträcka på 6-7 mil enbart motorväg....

För att sammanfatta...jag är nöjd med att förbrukningen gått ner som jag ser det. Regbevisens angivna förbrukning tycker jag oftast brukar vara lite "drömsiffror" mot vad man de facto får...dock tycker jag att förbrukningen innan "trim" låg runt 0,66-0,68.

P.s...även under den initiala körningen för att njuta av effekten :) så kom jag aldrig över 0,73 i förbrukning.

Vtech och andra är förmodligen lika bra dem, säger detta bara för att inte bli beskylld för att företräda BSR vilket jag verkligen inte gör.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kul att höra, är sugen på BSR´s ppc3 till min. Ska ju öka från 177 till 223 vilket känns prisvärt!
macattac: Är det verklig förbrukning du mätt, genom att räkna från den mängd bränsle du tankat och den sträcka du kört? Att enbart gå efter vad färddatorn säger är inte så tillförlitligt då den inte räknar in all bränsleförbränning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.