AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.902

Bmw Solna vill ha 3 tusen mer än jag fått skriftligt på att det skulle kosta!

Sida 1 av 2
sk
83
skiro
323ciA -00
Jag skrev under deras offert på 7 tusen och de lovade ha bilen klar i fredags. De skulle ringa när den var klar. De ringde inte. Idag måndag får jag sms om att bilen är klar men att det kostar 10 tusen.

Saftigt för oljebyte i växellådan med rengöring.

Detta jobb hade jag nyss gjort hos en fristående verkstad. De hade rengjort men hällt i fel olja och 2 liter för lite så lådan gick inte bra

Vad ska jag göra?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om slutkostnaden diffar mer än 15% från utlovat pris så MÅSTE de ha godkänt innan. De har gjort fel, du ska inte behöva betala.

-------
//Lövet
Co
972
CompactK
BMW 118iM (F20 LCI) -17
BMW IX1M -2025
Inte första gången sånt händer, stå på dig! Tycker det är för jävligt att dom inte kan höra av sig dels för att bilen skulle vara färdig i fredags dels för att kolla att merkostnaden är OK med dig!

Man blir så trött.
sk
83
skiro
323ciA -00
Det löste sig! Skönt! Tack för stödet!

Personen jag talade med såg att de inte hade frågat mig om extra betalning så det blev bara den kostnad jag hade godkännt. Det framgick inte varför de ville ha 3 tusen extra.

Det är ändå mycket för detta jobb tycker jag.

Känner lite "skrovel" mellan 2an och 3an men det får man väl räkna med när man kört en månad innan jag fick reda på att det var 2 liter olja för lite i lådan.

Jag är glad att jag inte behöver byta låda, peppar, peppar...

Ska kanske hälla i Wynn tillsats för lådan?

Ska prova Wynn för kylsystemet. Det luktar lite från värmesystemet.

Men jag har också sett att det inte är så tätt där friskluften går igenom motorrummet och in i kupén så det kanske är där.

Undrar om Wynn finns för bensinsystemet. Det luktar lite soppa i bagageluckan.

samke
Hänt mig med. Lämnade in 745:an en onsdag hos BMW Segeltorp. Bilen behövde en oljeservice samt ett byte av vänster styrled. 5700:- för oljeservice, inkl. bromsvätskebyte. Ytterligare 4000:- för byte av vänster styrled samt parellellstag. Dagen efter, på torsdagen, ringer dem och bekräftar priset som nu ligger på 9700:-. Bilen blir inte klar förrän onsdagen veckan därpå. Priset dem nu kräver: 21 886:- Då hade dem gjort följande:

Parallellstag
Vänster styrled
Kulleder
Bromsskivorna fram smordens
Däckbalansering för 2500 kr(!!!!!!)
Framvagnsinställning
Luftfilter

Förstår inte meningen med offerter om dem inte ska följas..
sk
83
skiro
323ciA -00
Bmw Segeltorp är bland de värsta. Jag hade min bil inlämnad där och det var en skada i framskärmen när jag hämtade den som inte fanns när jag lämnade in den. Jag anmälde dem till ARN men förlorade för det fanns inget vittne och de nekade men jag är helt säker på att de hade kört på något och orsakat skadan. Jobben de skulle göra var inte bra gjorda. De har en anläggning i Nacka också.

Vart ska man gå egentligen?

På Bmw Solna finns en mycket noggrann mek som heter Sylvester men jag vill inte gå dit igen efter att de försökte blåsa mig på 3 tusen. Deras kundmottagning är som helvetet på jorden!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Borgs bil Vällingby repade min Z4 när de gjorde en reparation och ringde då upp till mig och sa "Vi har klantat oss. Välj den lackererade du vill ha och sen tar vi notan".

Så gör man!

De är ju dessutom aukt BMW trots att de slutat sälja BMW så det kanske är värt ett besök.

-------
//Lövet
sk
83
skiro
323ciA -00
Snyggt gjort! Dem ska jag prova.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Gw engineering rekomenderas starkt.
Mkt prisvärd och kunnig verkstad.

Per larsson bil & motorteknik i huddinge kan funka oxå men dem har börjat balla ur.

BMW M-POWER
sk
83
skiro
323ciA -00
Per larsson bil & motorteknik var bra förut men de har helt klart ballat ut.
samke
Hur har Perre ballat ur?
Ballat ur prismässigt? Inget nytt i såna fall.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Mina senaste erfarenheter från dem är följande:

2ggr har jag begärt offert från dem på inga märkvärdiga arbeten för bekantas del men bägge gångerna har dem inte hört av sig.
Fick själv ringa o fråga efter 4 dagar om hur det går men självklart minns dem inte vad dem skulle återkomma om.

Hon som svarar i telefon skall jämt fråga Perre men hon verkar aldrig komma till skott.

Vid 3 andra tillfällen har dem vart mellan 1500- 3000:- dyrare för samma arbeten än självaste BMW i Solna som jag antar är näst dyrast nu i huvudstaden efter självaste Per larsson bil & motorteknik.

Vet inte om dem har fått för mkt luft nu när alla här på AP rekomenderar dem eller så har girigheten tagit över där oxå.
Å andra sidan så har alla rätt att sätta det pris man vill på det man åstadkommer.
Jag respekterar dem men för mig och min bekantskapskrets går dem bort framöver.

Som jag tidigare nämnde så är Gw engineering minst lika bra som dem och har mkt bra priser jämfört med Sthlms dyraste verkstad.

BMW M-POWER
sk
83
skiro
323ciA -00
Det var oengagerad och trött mottagning på Perres verkstad sist jag var där. Sitta och vänta 1 timme för att Perre har ett långt telefonsamtal, går ut med hunden, åker ärende, någon stamkund kommer och får hjälp direkt, innan jag fick prata med Perre som är den som kan något. Mekarna får man inte längre gå in till. Vissa jobb hade de glömt när jag skulle hämta bilen så jag fick komma tillbaka dagen efter. Jag bor rätt långt ifrån verkstaden. Kändes inte som det var viktigt för dem att jag blev en återkommande kund.

Men ekonomitjejen var serviceinriktad och hämtade kaffe och jag fick betala på faktura. Dyrt får det vara men då ska det vara service i världsklass.
Har inte heller några goda erfarenheter från Perre.
De arbeten jag varit i kontakt med har alltid varit dyrare än Auktoriserad BMW.

Jag väljer GW eller BMW Auktoriserad när jag gör mina jobb. GW är grym och serviceinriktad.
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
bmw solna är idioter och det ända dom kan är att ta hutlöst betalt.
Åkte själv till Borgs Bil efter usla erfarenheter av BMW Solna samt goda vitsord om Vällingby på AP, men det gör jag inte om. De skulle byta motor i navin vilket de också gjorde men man plockar tamejf**n inte ur radiodelen och ventilationen genom att bryta med en skruvmejsel mot alupanelen. Jag har själv läst arbetsordern och där framgår det tydligt hur man egentligen ska bära sig åt och det är minsann ingen spårmejsel som ska användas i den proceduren.

Linus, som ställde diagnosen på min bil, verkar helt klockren tillika kunnig men han lämnade så att säga banan när felet var lokaliserat och själva arbetet utfördes av en annan kille. Såg ut som tredje världskriget dragit fram runt radiodel och ventilation när jag hämtade bilen. Förvisso åtgärdade de det utan kostnad, men helt hundra kan man inte säga att det blev för nu sitter radion på trekvarten jämfört med min andra Z4...orkade inte argumentera med meken mer än en vända så jag gav upp och åkte hem. Suck.
pe
117
pecklo
518i -86
Hur är Tyska bil på Sveavägen ?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
För er som vill åka en liten bit från Stockholm prova M-bilar i Eskilstuna dom vet vad ordet service betyder...
Har också goda erfarenheter av Mbilar i Västerås, intresserade av en god kundrelation. Som vanligt sämst & dyrast i huvudstaden?/ Vischan for service.
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
När jag läser en del av inläggen ovan reagerar jag på prisuppgifterna. 7-10000 kr för byte av växellådsolja ink. rengöring, har de haft nere lådan och delat den? Oljebyte samt byte av bromsvätska för 5700kr och framförallt balansering för 2500kr? Vad i h-lvete är det för rövarpriser ni får betala? Att byta olja i en bil är ju inte precis raketforskning, inte ens i den kungliga hufvudstaden :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.