|
|
|
|---|---|
|
Min BMW e46 328Ci Automat är seg. Saknar kraft. Känns som det saknas 30 procent av kraften när man kör. 2 gånger senaste tiden har den inte startat när bilen varit varm. När jag varit ute o kört så bilen har varit ordentligt varm. Så har jag varit ifrån den typ 20 min och sen har den inte startat direkt, men det har inte varit svårare än att den gått igång efter startmotorn tuggat några varv. Vad säger ni? Tändstift som krånglar så att alla cylindrar inte tänds? Insp 1 gjordes i mars vattenpump bytte jag i somras pga haveri | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Läs av felminnet till att börja, kan vara en sensor som gett upp tex. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
M52 motorn? Kan det vara ngn tändspole? Det är väl inte helt ovanligt. Då blir den ganska orkeslös, men förklarar iofs inte startproblemen Har du slagit yxan i båten får du ro som fan! |
|
| prova på att bytta insuggivare först , det hade jag likadant på min bil.nu funkar canon bra nu. | |
| Kan vara vevaxelgivaren. Min bil blev svårstartad men bara när den var varm och den gick märkbart sämre och då var det vevaxelgivaren. Men som tidigare nämnts så är det bara att åka och läsa koder många olika fel kan ge de här symptomen. | |
|
Lyd Hassos råd och börja med en felkodsavläsning! Utifrån vad den säger kan man sedan gå vidare... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lyd Hassos råd och börja med en felkodsavläsning! Utifrån vad den säger kan man sedan gå vidare... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaren.. Inser väl ändå hur som helst att det är verkstan som gäller. Vill inte ha en dyr räkning bara. |
|
|
Hej! Fick hjälp av en polare o kolla felkoder. Fick fram P0340 - Kamaxelpositionssensor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.