AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.324

Hjälp med inköpslista till service till 540

Sida 2 av 2
oj läste nog lite fel, jag vet inte om de är det eller inte! Kan man se det? De på Schmiedmann är ju inte det iaf
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kan du fälla in backspeglarna med en knapp bredvid inställningsknapparna så bör det vara automatisk avbländbara. Tror bara den funktionen finns till den typ av speglar.
Artikelnummer.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ok det är infällningsbara speglar. Höger måste bytas i vilket fall, men kan man sätta dit en icke-avbländbar sålänge? Annars får man väl kolla beg. eller på skroten, har ett tillgodokvitto där på 800kr sedan jag blev lurad av dom å inte fick pengarna tillbaka :/ För känns lite väl saftigt att betala priset för en ny..
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De borde funka med en icke avbländbar också gissar jag.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ok jag chansar nog på det till att börja med.

Är det någon som kan gissa vad som läcker vid kylet enligt bild?
Enligt Schmiedmann passade inte glaset utan auto-dip :(
Finns det då något annat sätt? typ limma på en spegel på mitt gamla glas och vänta tills man hittar på skroten / beg.?

Ska jag ta loss plastbiten som sitter vid kylet för att leta vad läckaget kommer ifrån, för det finns inget "vanligt" problem som man antagligen kan gissa sig till?
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Vanligt problem med 540 är läckande kylare. Finns nog inte en enda som klarat 20000mil utan byte.

Ska du komma billigt undan med backspegeln tills du hittar en riktig så köp det här. Länk

Ok vad synd, för den ser bra ut annars, kan ju blivit bytt någon gång. men eftersom det bara läcker där uppe så kanske det kan gå att fixa?

Okej tack för det tipset! Får nog bli sådan lösning tills vidare, har ingen större lust att hosta upp 2600kr/sida för två glas. Isf om man hittar M5 speglar till salu med ok glas kanske man kan slänga dit det istället?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.