|
|
|
|---|---|
|
Köpte en e46, 320i -99 för några månader sedan, nu har det börjat låta något konstigt kluckande från bakvagnen, någon som vet vad detta kan vara. Är det någon bussning/upphängning som är "vanlig" att man måste byta? Sen undrar jag även om någon vet ett bra, säkert sätt att palla upp bilens bakdel på? har kollat länge/sökt utan att hitta något bra som fungerar på denna e46;a. | |
| Pallbockar på domkraftsfästena funkat utmärkt. | |
|
Känn på stabilisatorstagen. Brukar oftast vara höger sidan som påfrestar mest. De är de smalaste stagerna. |
|
|
Jag hade oxå ett klonkande ljud i bakvagnen på min 330 cab-02 som fjädern hade gått av på så att den var lös. Bytte bägge två och det blev tyst. my.bmw |
|
|
Tack för svar! Skall kolla upp dessa grejor så fort jag får tillgång till garaget. MVH Magnus |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
har du otur är det något mkt värre. sök på forumet om bakvagn och oljud/klunk så kommer du hitta massor om e46orna. vanigt fel tyvärr. |
|
Ja de tidiga e46:orna kunde väl spricka helt i infästningarna? Kostsamma reparationer krävs för att åtgärda isånt fall. |
|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
jo precis. sök på subframe o e46 på youtube finns det mkt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.