|
|
|
|---|---|
| Hej har skaffat en bas låda med 2*12tums basar men får ju knappt in någon bas i kupen , har ingen skisack samt att jag har lilla ljudpaketet. så hur ska jag få in ljud in i kupen på bästa sätt? ett alternativ är ju att kapa upp två stycken hål i plåten mellan skuffen och baksätet som är lika stora som basarna vad tror ni om det? | |
| Börja med att ta bort plåten och isoleringen där skisacken skall sitta. Plåten är lätt att få bort den bara är punktad mot ryggstödsplåten. | |
| Tror du det räcker för att få in ljud i kupen då? Då får jag ju ett hål in i skuffen? | |
|
Öppna upp skidluckan, vänd baslådan frammåt så de spelar in mot kupén och anpassa lådan så den bara kan trycka in luft i kupén och ej ut i skuffen. Ändras inte ljudet något när du öppnar skuffluckan har du lyckats. Det är så man ska bygga i en sedan. |
|
| Har nu tagit bort den plåten som satt där skidluckan ska vara och blev rätt stor skillnad måste jag säga har även vänt lådan så basarna pekar inått . Vad menar du med att anpassa lådan så att den bara trycker in luften i kupen? | |
|
Han menar nog att du ska sätta/bygga någon sorts list mellan lådan och ryggstödet. Så att trycket från lådan bara kan komma framåt igenom luckan, och inte bakåt. Detta är ett vanligt sätt att bygga i en sedan. Men jag tycket ändå att du ska testa basen bakåt först, nu när du har öppnat luckan. Och sen om du tycker det blev bäst framåt, så kan du bygga tätning mot ryggstödet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.