|
|
|
|---|---|
|
När jag trycker på Upp så går hissen ner och vise versa.... En M3 coupé -95. Gäller höger ruta! Så när rutan är i botten så fungerar 2cm ner momentet tvärtom. Någon som har varit med om samma sak? Har sökt och läst men ej funnit just detta problemet.... //TobbE | |
|
Har du provat o bytt manöver knappen? Till att börja med. |
|
|
Har provat med ny knapp... Ingen skillnad! //TobbE |
|
|
Koppla bort batteriet över natten, prova igen dagen efter. Har stött på liknande problem tidigare. |
|
|
Ska testa med urkoppling av batteriet som Du skriver. Får bli till helgen när jag kommer hem. //TobbE |
|
| Det räcker väl att koppla bort batteriets "minuspol" i 15 minuter för att se om det hjälper. Varför över natten? | |
|
Om du trycker upp och rutan går ner låter det i mina amatöröron som om två trådar råkat byta plats eller på liknande sätt knappen hamnat bakÅfram. Knappen är ju rektangulär - kan du inte vända på knappen bara Hrm vänta du skriver också om rutan hoppar ner i nedre läget - då kan man ju inte vända på knappen bara - men är sladdarna kopplade rätt? På min cab kan man initeiera om övre läget genom att hissa upp max och sedan hålla kvar knappen uppåt i ngåra sekunder för att definera vad som är "max uppe" - bra att göra t ex då jag byter från suffletten till att ha hardtoppen på - det kan ju skilja några mm i höjd mellan dessas ändlägen. Jag hör att klick efter några sekunder som indikerar klart då jag initierar om. Brukar anvädna "alla 4 rtorna på en gång knappen" för att göra det på alla rutorna samtidigt. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.