AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.279

Elhiss går ner när jag trycker upp?

Visa användare
223
peanutboy
530d E61
När jag trycker på Upp så går hissen ner och vise versa.... En M3 coupé -95.
Gäller höger ruta! Så när rutan är i botten så fungerar 2cm ner momentet tvärtom.

Någon som har varit med om samma sak? Har sökt och läst men ej funnit just detta problemet....

//TobbE
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Har du provat o bytt manöver knappen?
Till att börja med.
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har provat med ny knapp... Ingen skillnad!

//TobbE
ti
229
timur
520xd F10 -16
Koppla bort batteriet över natten, prova igen dagen efter.
Har stött på liknande problem tidigare.
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Ska testa med urkoppling av batteriet som Du skriver. Får bli till helgen när jag kommer hem.

//TobbE
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det räcker väl att koppla bort batteriets "minuspol" i 15 minuter för att se om det hjälper. Varför över natten?
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Om du trycker upp och rutan går ner låter det i mina amatöröron som om två trådar råkat byta plats eller på liknande sätt knappen hamnat bakÅfram. Knappen är ju rektangulär - kan du inte vända på knappen bara
Hrm vänta du skriver också om rutan hoppar ner i nedre läget - då kan man ju inte vända på knappen bara - men är sladdarna kopplade rätt?

På min cab kan man initeiera om övre läget genom att hissa upp max och sedan hålla kvar knappen uppåt i ngåra sekunder för att definera vad som är "max uppe" - bra att göra t ex då jag byter från suffletten till att ha hardtoppen på - det kan ju skilja några mm i höjd mellan dessas ändlägen.
Jag hör att klick efter några sekunder som indikerar klart då jag initierar om. Brukar anvädna "alla 4 rtorna på en gång knappen" för att göra det på alla rutorna samtidigt.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.