AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.713

3st fjädrar av e38 740

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
håller på som bäst att byta motor på mitt objekt nu o fick till min fasa se att bägge fjädrarna fram + 1 bak är av. 2 av dem har gått av 2gånger. Så nu får det bli ännu mer mekandes innan denna bil kommer ut.

ett stort + med detta är att bilen troligtvis inte är sänkt som jag misstänkte från början utan med nya fjädrar bör komforten fortfarande finnas där.

Vart ska man köpa fjädrar till bra pris?? Vill inte kosta på bilen allt för mycket innan nya motorn är på plats o jag provkört bilen så jag vet att låda o sånt är i bra skick men vågar inte provköra innan jag fått på nya fjädrar då en av dem ligger ca 1cm från däcket.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Skroten.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
med tanke på vilken kvalité fjädrarna verkar hålla så är det ju knappt lönt att montera något begagnat.. Det är 4nya som gäller.. kan ev montera någon sänksats om denna endast sänker lite.
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Länk

Kan ju vara nått kanske ??

BMW och USA-bilsälskare :-)
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
kollade lite på dessa förut. Någon som kör med dessa?? tänkte på hur komforten blir. Vill inte ha en stötig bil utan en riktigt komfortabel bil som E38 skall vara.
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Har dom själv. Ingen förändring i komforten alls tycker jag.. Dessutom ser bilen inte sänkt ut utan bara lite snyggt "satt på vägen" :)

Länk

Efter montering med orginal 18" fälg.

FordLTD

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Bilen ser ju ut att ha riktigt bra höjd. vad har du för dimension på däcken?
Märks det knappt någon skillnad i komforten så är det ju inte mycket att fundera på.
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
235/50 18

Jo det ser ut som om det vore orginalhöjd och då har man ju lyckats bra tycker jag när det ser ut som om det skulle varit så från början !!

FordLTD

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.