|
|
|
|---|---|
E30poppe |
Tjo... ja vet att frågan har tagits upp förr men ändå... Ja vill bara veta om de e genomförbart för en amatör som mej att byta bakvagns busnningar själv på min 318i touring -91... Tack på förhand... |
|
Om du inte skruvar ska du inte ge dig in på det ! frågade båda mina bröder och några andra kompisar som skruvar i bilar dom vägrade för det var så jävla jävligt ! |
|
|
Det är lite jobb bakom det. Om det är silentblocken så är det en del jobb för att byta dom. Om du kollar via sök eller mektips så hittar du gör det själv annvisningar. Bärarms bussningar är inte lika jäkliga att byta men det krävs att du har tillgång till en verktygs press. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
En liten fingervisning hur gormigt det är så vill verkstäder ha 10.000kr och uppåt för att byta samtliga bussningar på en E30 (9st + 4 krängarbussningar). Detta exklusive bussningarna... Kiip Spiiding! |
|
| Va ?? det var det värsta... BMW tog 1200:- plus bussningarna på min det var 2 bakvagnsbussningar som skulle bytas | |
|
Verkstaden har ett specialverktyg som används och jag tycker inte du skall göra det själv om du inte är riktigt duktig,har bra tillgång till lyft och verktyg. Frugan hade en 320i touring 89 och det kostade 1400 kr. En verkstad som inte hade verktyget nobbade för det var för krångligt. |
|
|
Spiidfriik: B Y T V E R K S T A D ! ! ! Joachim |
|
|
Läs Spiidfriiks ínlägg igen så ser ni att han talar om SAMTLIGA (betyder ALLA på svenska)bussningar och inte bara silentblocken ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
| ja det ser jag också men det är ändå mycket pengar fan då kan det ju vara billigare att byta bil man man nu äger en e30 / e28:a | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.