|
|
|
|---|---|
|
Hej! Eftersom det är lite fix som behövs göras med min 540 e39, tex ABS lampa som tänder sig efter ett tag så skulle jag vilja skaffa kabel/läsare som man kan använda sig av i livet... Men det verkar finnas hur mycket som helst på marknaden, så tänkte fråga om ni har tips på vad man bör skaffa? Önskemål (om möjligt) - Ska klara av att läsa SAMTLIGA felkoder, inte enbart motor osv - Gärna klara av olika bilmärken, inte bara BMW - Då jag har laptop är display inte nödvändig, ifall man kan få alla funktioner via kabel och mjkvara - Funktion värderas högre än pris pris Vill gärna ha både förslag på läsare och även för/nackdelar med olika modeller Mvh | |
|
Har kollat runt en del och kommit fram till att Carsoft 6.5 nog kan vara prisvärd! Carsoft 6.5: Länk … ucts_id=24 Klarar man sig med det mesta med den? Får man mycket mer funktioner om man skaffar sig tex 4 in 1 BMW felkodsläsare: Länk … cts_id=616 BMW D Can felkodsläsare: Länk … cts_id=255 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns inget som är prisvärt på den sidan dessutom en massa fel i beskrivningar av varorna. Carsoft 6,5 är bra för den oinvigde och lätt handerligt. Kräver laptop med seriell port. sedan är programvaran fulvara som kräver lite tricks för att installera men inge direkt konstigheter, Ett interface kostar inte mer än några hundralappar att köpa direkt från tillverkaren i Kina (ett originalinterface med mjukvara av Carsoft kostar 30.000 kr typ) Kika på tradera och sök på Carsoft tex. Använd gärna sökfunktionen på forumet dåt finns hur mycket som helst att läsa om diagnosprogram ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.