AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.618

Rekondfirman missade stenskott. Klaga eller åtgärda själv? Tillvägagångssätt?

Jag lämnade in min BMW 523i -06 på helrekonditionering igår och skickade med lackstift och klarlack eftersom de enligt vår överenskommelse skulle lägga i stenskott också.

När jag hämtade bilen var dock endast stenskott på huven lagade och inte de på sidorna 3-4st. 

Hon som lämnade ut bilen arbetade enbart administrativt och kunde inte kommentera jobbet och de andra hade gått för dagen. 

Nu funderar jag på om 1. jag ska klaga på rekonden och be att de lägger i missade stenskott och vaxar om de områdena eller 2. att göra det själv och hur går jag då till väga?

Jag förutsätter att vaxet måste tas bort innan stenskotten läggs igen? Hur och med vad gör man det?
Sedan så lägger jag i lack med tandpetare och låter torka för att till sist stryka på klarlack. 
När jag gjort det så måste jag vaxa ytan igen och kan jag då ta ett eget vax eller spelar det någon roll att det inte är samma som de använt?

Vad skulle ni gjort? Klagat eller fixat själv och i så fall hur ska man gå till väga?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag hade struntat i att lägga i stenskotten öht, det blir extremt sällan 100% och risken är att det ser "kladdigt" ut.

Annars är det väl bara att åka tillbaka och be de lägga i stenskotten som du stör dig på.

Trodde mest man behövde göra för att skydda lacken mot rost? Utseendemässigt stör inte stenskotten men jag trodde det var något man behövde göra inför vintern och saltet eller skyddar vaxet tillräckligt?

När man inte vet så får man fråga! ;-)

Till saken hör att rekondfirman inte anser att man behöver ta bort vaxet utan att man kan lägga färgen i stenskotten direkt nu efter rekonden.

Stämmer det?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Du bör väl tvätta ur med lite t dojja i hålet så fägen får fäst iaf ?
Med en tops eller tandpetare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.