|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Hej. vill tacka den vänliga själ som ringde mig och upplyste mig om detta. jag hade ingen aning om detta hade jag haft det så hade jag definitivt inte köpt den bilen. men jag litade tyvärr på bilfirman. så nu kommer det att bli en "trevlig" diskution med konsumentrådgivaren och michell. | |
NeZaN |
Hej MpbMicke Härligt att någon hörde av sig och informerade dig om detta! Hoppas det löser sig för dig på bästa möjliga sätt, vare sig det är kompensation eller om du får lämna tillbaka bilen. Jag hade själv valt det sistnämnda av ren princip! Men det är helt upp till dig! Lycka till! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Håll oss uppdaterade hur det går allt för många trådar dör bara ut. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
MpbMicke. Hur har det gått? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Är en Mikael som står som ägare på CXS969 fortfarande så inget tillbakatagande ännu iaf, hoppas det löst sig på något bra sätt. | |
|
Hej! Ska ringa till konsumentrådgivaren på kommunen imorgon, den har vart på tjänsteuppdrag tills i fredags. Så jag får se hur det går. |
|
| MpbMicke, det gav inget att prata med Michell & Company eller ? | |
| Vill inte prata med dem förens jag vet vilka rättigheter jag har som köpare. | |
|
I den här typen av fall så tror jag det är viktigt att agera så fort som möjligt för att ha bästa möjliga chans. ___ //Ulf |
|
|
Jag tycker nog som Programmer. Inget snack om att det finns grund för att häva köpet. Bilen är otillåtet ombyggd med odokumenterade delar, samt mätarställningen är inte korrekt (om den inte är i miles). Förstår att det är oerhört obehagligt att behöva reklamera och kanske få ett taskigt bemötande, men det bör göras (själv eller genom juridiskt ombud). Fallet är solklart så är dom en seriös handlare får du lämna tillbaka bilen. Dom kan ju i sin tur prova göra anspråk mot kunden som lämnade uppdraget. Du kommer annars att förlora otroligt mycket pengar. Den är knappast värd mer än skrotvärdet med den historiken. Det kommer aldrig bli nåt av den, då chassinumret direkt avslöjar att den ska vara högerstyrd. Bilens brittiska regnr var YL51WCD. Jag har redan lagt upp information från historik-rapporten på e34m5.se men det går även att köpa allt online via www.hpicheck.com. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Hur har de gått? | |
| Han kan glömma att han får lämna tillbaka bilen till michell co han får nog ställa sig i kö finns flera pågående twister med dom. | |
NeZaN |
Hoppas verkligen han åtminstone försöker få någon form av ersättning. Och sen framför allt att historiken påpekas vid kommande försäljning för spekulanter så ingen annan blir lurad också! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Länk Även denna bil är RHD från början CFF675 / CFF 675 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
tror det eller ej men det finns 423st BMW bilar i Sverige som är byggda med RHD. Vet inte om jag skulle lista alla reggnummer på dem här eller . Det är ju så att vissa är ej ombyggda och är "fel" styrda så klart. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Sorry. 389st är det.. Kolla fel.. |
|
Det är denna bil det gäller väl? Länk |
|
|
Just nu två stycken M5 på blocket som från början var högerstyrda.. CXS969 Länk Skärmdump:Länk och CFF675 Länk Skärmdump: Länk Mvh Ola Min bil: Länk CXS 969 |
|
| Många M5or av alla generationer ute just nu, verkar som många skitit i baljan av nån anledning, bra för köpare då det finns stor prutmarginal idag. | |
| På dåliga exemplar finns det alltid prutmån, dessa stiger i värde så nåt generellt prutläge råder knappast så ägare av bra bilar troligen har koll på vilka andra som finns till salu ute, så skulle nån pruta på min bil med argumentationen att det finns billigare att köpa så skulle mitt svar bli -Bra, köp den då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.