|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Chassinummer WBSDE92020CB37195 tillhör en högerstyrd bil tillverkad 10 december 2001. Såld ny i England. DE92 i numret innebär RHD. DE91 är LHD. Bara en heads-up åt er här. Bör informeras om att E39 M5 inte har samma motorblock i LHD som RHD. Startmotorn sitter på motsatta sidor, hur dom nu löst det här. Strålkastarna måste bytas för att passera vår regbesiktning (RHD-xenon pekar enbart rakt fram eller åt vänster och detta indikeras med pilar åt vänster i plasten på stråkastaren medan en LHD-strålkastare har pilar åt båda hållen). Mätarhuset måste bytas (miles). För att inte tala om den dyra och besvärliga kabelhärvan, torpedväggen, dörrsidor fram, yttre dörrhandtag (enbart förarsidan ska ha lås), instrumentbräda, mittkonsol i läder, interiörlister, golvmattan, delar av pedalställ, stora delar av styrstång/växel mm. Bör inte köpas för annat än ett riktigt lågt pris. Internationellt E34 M5 register Länk | |
| Bra varning. Skulle vara livrädd för att ha en kärra som är ombyggd på detta sätt. Fick rysningar på att tänka på att köpa denna bil och få infon i efterhand. :( | |
| Jag skulle gissa att bilen i sig är en RHD som bara fått siffror och papper från en LHD bil isf, för det är riktigt mycket som måste byggas om / bytas och för en så billig bil är det inte värt det ens om man heter Conny, Ronny eller kommer från öst :-) | |
|
Michell & CO har ju gjort sig kända här på forumet för att vara ena riktiga skojare, så det var väl ingen chock att bilen kommer från deras firma. // Erik |
|
NeZaN |
Var hos Michell & Company och tittade bl.a. på denna bil samt en vit M5 E60. Den såg fin ut men uppmärksammade reg.numret att den var nyimport. De är väldigt framåt när man kommer dit, men 90% av bilarna står ute dygnet runt på ett tak ovanför en annan bilhandlare (Bilförmedlingen i Hägersten). Som sagt, mycket negativt om denna firma. I efterhand fattade jag inte ens varför vi gick dit. Och detta är ännu ett tecken på hur oseriösa de är. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Tror inte heller den är ombyggd, tittar man på förarstolen så ser den betydligt mer använd ut än passagerarsidans. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
hm...känns nästan som att det kan va en stulen bil isåfall om pappren/chassinumret går till en högerstyrd bil. Jag var oxå hos Michell o Company en gång för ca 2 år sedan, de hade en fruktansvärt risig blå M3 cab då, resten av bilarna vasr oxå rishögar... det som intresserade oss mest var deras talande papegoja:-) |
|
|
En vän till mig köpte en m5 -01 som hade ett chassi nr från en högerstyrd han märkte det när dom skulle byta kabelhärvan då den slitits av på ett konstigt sätt pga hardyskivan lossnat. Iallafall när dom beställde en ny fick dom en kabelhärva till en högerstyrd. Bilen köptes av en handlare i åkersberga som numera gått i kk men han hade dom i sälj uppdrag (hade flera m5 e39 till salu) Den ni pratar om är säkert också sälj uppdrag dvs inte michell som äger den och det är samma kille som hade sina bilar i åkersberga som har dom hos michell nu. Firman i åkersberga hette bil o marin eller nått liknande. Finns säkert en 10st av dessa m5or som rullar i swe utan att ägarna vet om detta. O just ja dom plockas ihop i litaun om jag minns rätt. |
|
|
Att det inte var bilen chassinumret hör till var min tanke. Men ser man utrustningslistan stämmer den på pricken; Utrustning Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBSDE92020CB37195 Typkod DE92 Typ M5 (EUR) E-modellserie E39 () Serie 5 Typ LIM Styrning RL Dörrar 4 Motor S62 Cylindervolym 5.00 Motoreffekt 294 Motor HECK Växellåda MECH Färg LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Stoldynor PRAEGELEDER/LE-MANS-BLAU (O5LB) Produktionsdatum 2001-12-10 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Sidoairbag f bakpassagerar S265A TIRE PRESSURE CONTROL (RDC) Däcktryckkontrollsystem (RDC) S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Skjutbart lyfttak elektr. S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S470A CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT Isofix-System S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A RAIN SENSOR Regnsensor S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S632A COMPL PREP. BMW CELLULAR PHONE(MOTOROLA) Förberedelse BMW Handy (Motorola) S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor S676A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HiFi-Högtalarsystem L812A ENGLAND VERSION LANDUTFÖRANDE STORBRITANNIEN S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Extra-Export tankning S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår S880A ENGLISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning engelska Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Strålkast.rengör.anl/intensivrengöring S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S555A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer V med fjärrmanövrering S710A M LEATHER STEERING WHEEL M Sportratt multifunktionell Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Takhimmel antracit S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita S853A LANGUAGE VERSION ENGLISH Språkversion engelska Information Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram S602A ON-BOARD MONITOR WITH TV Bordmonitor med TV S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Förberedelse BMW 6 CD-växlare Att hitta en Lemansblå facelift med plåttaklucka, blå/svart läder med PDC, navi och allt i telefonväg utom luren i vänsterstyrt utförande måste vara rätt svårt. Det talar för att den är ombyggd. En närmare granskning kommer avslöja om så är fallet. Stephan |
|
NeZaN |
m3efl Om det är just den M5:an som jag minns för ca. 1 år sedan som du talar om så hade den bilhandlaren totalt 3st carbonsvarta. En 00, 01, samt en 02. En av dom syntes till på Michell & Company för ett halvår sedan kanske, lite mer, osäker dock om det var exakt samma... Var och tittade på -01:an och 2:an. När jag ringde på bilarna så svarade en helt vanlig människa, flytande svenska. Bad mig möta upp honom i Åkersberga vid 7-tiden på kvällen. Åker ditåt, ringer "ägaren" när jag börjar närma mig. Då svarar han och hänvisar mig till ett nummer där hans "kollega" svarar som ska vara vid bilarna. Möter denne kollega på Statoilmack. Han kliver ut och börjar prata. Visar sig att det är en lettlänning. Tänker inte mer på det, dömer inte folk hur som helst, alla kan vara schyssta. Tittar på bilen, ser ut att vara i nyskick med undantag från bakluckan som är lite rostig. Bilen hade ny rattstång i mocka, fläckfri inredning, allt verkar bra. Bilen var dock väldigt orolig på tomgång, så vi åker till deras garage där de ska ha 2 st till. När vi kommer dit ligger det bildelar överallt, varpå jag frågar om det är en bilverkstad. Han säger att dom pysslar med bilar lite då och då men inget mer... Stort garage iaf. När min vän frågar honom om han kan fixa nya fälgar till bilen då dessa var helt stötta och fula säger han "Jag kan fixa exakt vad du vill, jag har en hel M5:a i rena delar här i garaget, så allt går att lösa". Han berättar då att dom fixar bilar i Lettland och importerar dom hit. Vid ett senare tillfälle ringde jag även en bilfirma i Åkersberga på en annons om en E60 för en billig peng. Visade sig vara samma lirare, var inte ens en riktig firma när jag kollade upp den. Vet att det har varit mycket snack om just Åkersberga också, att de håller hus däromkring... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Vet ju som sagt ingenting med säkerhet, men nu i eftertanke så kändes det verkligen misstänksamt... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
NeZaN |
Just ja, Bil & Marin hade dessa tre bilar tidigare! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Den där svarta 01:an heter den möjligtvis CFF765? Chassinummer WBSDE92000BJ11505 är högerstyrd (DE92). Ägd först av en privatperson med lettiskt namn som aldrig haft den i trafik. Därefter 3 ägare i Södertälje. Är dumt att utesluta något, men jag är nog inne på Stephans linje att det inte är lätt att hitta en identisk LHD i denna färgkombination bara så där. Finns ingen LeMans-blå med blå klädsel efterlyst i Sverige åtminstone. En svart 02:a med svart skinn är den enda facelift-M5an som ligger hos Larmtjänst (stulen i våras i Stockholm). Lettland-spåret talar för att bilarna kan vara ombyggda där. Dom verkar tycka om att lattja med sådant. Klantigt att dom gör bort sig från första början när dom inte vet att RHD-bilar har annorlunda modellkod (och även slutet på chassinumret är helt annorlunda). Internationellt E34 M5 register Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Dom vet säkert om att modellkod och chassienummer är olika, men hur många köpare vet det ?? inte många och det är det dom utnyttjar och varför de kan sälja dom. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Och så var den borta från Blocket. Dyker väl upp inom kort utannonserad av en privatperson med dolt reg nummer | |
|
I ett svagt ögonblick och mot bättre vetande tänkte jag faktiskt svänga förbi och kolla de 2 M5 E39 dom har (hade?). Tur att man inte slösade tid med det. Usch vad mycket fällor det finns...tacka f*n för Autopower :) |
|
NeZaN |
Dom spanar antagligen runt efter sitt företagsnamn på Google och finner alla trådar här på AP samt på Garaget och andra sidor. Förmodligen så raderar dom efter att bilarna länkas till... De må vara klåpare men de är inte helt dumma... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Den har blivit såld Utgår från att ägaren från Munkfors (Värmland) inte fått korrekt information eller vad tror ni? Synd att det ska gå vägen. Alla söker inte på internet innan. Ägaren är nog inte medlem här. Jag har kollat upp den mer noggrant och den gick till Lettland först. Fick en temporär skylt och registrerad på en privatperson. Därefter till Litauen där den blev registrerad för att sedan åka till Sverige. Litauiskt regbevis lämnades till Bilprovningen. Såvida nu inte körsträckan lämnats i miles av någon outgrundlig anledning, så är den hyggligt mätarbackad även!! Den har nämligen en notering om 129.000 miles redan 2007. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Stämmer HD91. | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
HD91. Har du kontaktat ägaren? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Nej, inget kontaktande har gjorts av mig (kommer inte göra heller, då det inte var uppskattat förra gången jag la näsan i blöt i ett liknande fall - long story som jag inte drar här). Det är dock ingen dålig idé att ge ett tips så ägaren får chansen till upprättelse. Regnumret får ni fram om ni knappar in chassinumret från första inlägget på carfax.se. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.