|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att sätta extraljus på min 1:a Länk Vill inte sätta ett nummerplåtsfäste som blir losstrampat och stulet på ½ sekund. Finns det någon här som har extraljus på sin etta? Hur har ni löst infästningen? ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- | |
|
Ska du sätta dit extraljus så ska du INTE sätta på marknadens största på en 1-serie, dom ska sitta på en FH16. leta reda på något mindre som passar bilmodellen bättre... |
|
| klart du ska ha dom största, ska man göra något så ska man göra det ordentligt! Jag hade planer på att göra det på min förra bil men tittade då på att få dit något på främre balken och sen göra ett fäste att sticka in genom grillen, kom aldrig längre än till tanken men man kan ju alltid kolla om det går=) | |
| Jag tycker som tyskarna, det ska inte vara för stor skillnad mellan halv och helljus. 7st 100W Xenon är faktiskt för mycket av det goda, bländar man av vid möte ser man ingenting :D | |
|
Hade inga som helst planer på 7st lampor... 2 st får räcka. Men det blir inga alls om jag inte får till ett bra fäste. ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Du såg väl filmen på sidan som du länkade till? Lite för mycket... haha Allting är omöjlig tills DU får det gjort ;-) |
|
|
Jag har 3 st NBB 225 på min 1a och jag använde nummerplåtsfäste. Men dom är ju betydlgt mindre änn dom du lämkade till . |
|
|
Hur satte du fast det? Bara ned plåtskruv i stötfångarplasten eller något stadigare? ---- Magnus M, BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Jag har LightOn snabbfäste/OL Construction på min E61 så jag slipper köra med extraljusen monterade i onödan. Dessutom snabbt/enkelt att på en minut plocka av dem så jag slipper stöld om jag parkerar på "fel" plats. Jag har 3 st NBB225 Xenon Pencilbeam. De lyser fruktansvärt bra, enligt mig marknadens just nu bästa extraljus, men utseendemässigt är de kanske i största laget (= för stora på en 1:a enligt mig...). På en 1:a skulle jag nog hellre välja 4 st NBB165 Xenon Pencil som utseendemässigt skulle passa så mycket bättre. De lyser faktiskt överraskande bra i förhållande till sin storlek (vi har 4 st på en V70 och 3 st på en Focus). De bör vara tätt monterade, sammanhållet utan stora mellanrum, för att det ska bli ok utseende. 240 mm extraljus är otänkbara för mig på en personbil. Jag har gjort jämförande prov och tycker inte heller att LightForce alls lyser något bättre än NBB 225. |
|
|
Dom som sålde x-ljusen fick även motera dom, men de finns en stålbalk bakom stötfångaren. Så de borde ha blivit genongående (bullt o mutter). Det är då inga vibbrationer i allafal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.