|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Fick ombesiktning på min E39 -96 då handbromsen inte tog tillräckligt. Tänkte prova spänna handbromsen. Jag är ingen bilmekaniker på långa vägar, så jag behöver utförliga beskrivningar med stora bilder :) Hittade den här: Länk Dock så är den till E46, men är det samma mekanism? Om ni har några andra bra enkla guider så får ni jättegärna länka! Mvh | |
| Bara någon som kan säga om den guiden jag länkade även passar till min bil? | |
|
Den stämmer bra, men du har även en låsmutter på vajern framför 10mm som är typ 7mm Sen om du ändå ska ta av bromsskivan, så rekommenderar jag att byta beläggen när du ändå är där. jag kör Biltemas och dem fungerar mycket bra. Tänk också på att inte spänna för mycket, hissa upp hjulet och känn efter så det rullar fritt när du släppt handbromsen. De kollar även om den ligger på. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sökfunktionen är en jättebra grej :) Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Gjorde ett försök idag. Kom till att skruva av hylsorna som håller fast vajern vid handbromsspaken. Hade inte rätt verktyg. Känns segt att gå och köpa en hel verktygsats för det lilla... dock så kan det ju vara bra att ha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.