|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Salo: Kör min i läge A2 (automatläget) och men så fort jag växlar manuellt så går den inställd på läge S5 (manuellt läge). Sen när hornen växer ut så blir det även lite körning i S6-läget med sportknappen intryckt. S6-läget kan man endast komma åt om med avstängda hjälpsystem. S6-läget är bra mycket aggressivare än S5 läget. :) A1-5 = Automatiska läge S1-5 = Manuella läge S6 = Manuellt läge med hjälpsystem avstängda. Saknar redan känslan bakom ratten i M3:an trots att den endast stått avställd sedan i lördags. Bara "några" dagar kvar då... suck. Mvh Jimmy |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jorgens. Läge 6 får du när du kopplar ur antipsinn. Annars är det 1->5 där 1 tar längst tid mellan växlingarna. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
Kävlingepågen: Ja lite mer än ett antispinnsystem är det ju faktiskt ;). Men det visste du säkert jag vill bara förtydliga för de som inte vet. DSC (Dynamic Stability Control) och då med en vidareutveckling av DSC III-systemet, speciellt utvecklat för M3 E46. DSC styr varje hjul separat. Mvh Jimmy |
|
|
SMG II går inte alls att jämföra med SMG I !! Som dag och natt! BMW CS #07491 |
|
|
Jag köpte en smgII efter att jag hade fått köra en sådan o lära mig hur den funkar osv, blev mnga mil ..:) Saken är att jag tänkte på detta med förlorad körglädje, jag är en sådan som aldrig skulle kunna köpa en automat!! MEN Smg2, man känner hur den arbetar med kopplingen, man liksom styr kopplingen med gasen, Kör man lungt så känns det som den växlar lugnare o är mer mjuk med kopplingen Kör man som fan, alltså grova accelerationer, så smäller den i växlarna som om man stulit bilen om ni förstår vad jag menar, underbar känsla!! I automatläget kör jag alltid läge 3, funkar bättre än jag trott och utan massa skumma upp&ned växlingar, Manuellt kör jag S5 ( men lättar på gasen när ja växlar ) S6 betyder krig på allvar!! Tävlar man så är det detta läget.. Mellangsen är sjukt fräck, något annat fräckt är när man går från ex 5an till 2an, då får man fånga med gasen, får dock många sura miner från diverse moraltanter på gatan.. Smg VS manuell = smg, tro mig jag har verkligen jämfört alla scenarion ja kunde komma påinför köp |
|
|
Kör alltid i manuellt och har i läge 5 men gör som Patrik.E, lättar på gasen när jag växlar. Går att växla nästan obemärkt när man lärt sig, tycker växlingarna blir för långsamma om man använder läge 3 eller lägre och körningen blir lite "gungig" Var förr själv lite skeptisk till smg men när man väl lärt sig den så undrar man varför int allla bilar har smg :) |
|
| Fick provköra SMG förra veckan f....n den är grym..Skall bytas still SMG så fort det dyker upp en fin ex kan jag lova.. | |
|
Catch_me : kul att du gilla den:) Skulle varit kul med lite input från dom som kört/ägt smg men som inte tyckt om den Förresten, jag har kommit på mig själv att nästan alltid växla med spaken istället för paddlarna.. När jag tänker på detta så åker näven upp på ratten igen, bara för att;) någon annan som nästan bara använder spaken??? |
|
|
Första dagarna så ångrade jag mig nästan att jag valt en med SMG, det kändes bakvänt och som att bilen körde sig själv istället för att jag gjorde det. Nu är jag jättenöjd med lådan, glider i 1:an på automatläget allt som oftast, vill man köra mer aktivt drar jag bara i ena paddeln och vips ligger den i S6 och matar växlar som ingen manuell bil jag kört ens är i närheten av. Bara mellangasen när man går ner en växel innan en kurva gör att smilet sitter som klistrat i fejset :). |
|
|
L33t: Du menar att du paddlar och den går till S5-läget antar jag :). S6-läget når du endast när DSC är avstängt eller har du programmerat om bilen så att den slår av DSC-systemet och lägger i S6-läget ;). Det hade varit fint men kanske oxå livsfarligt om man inte tänker på det en dag. Håller med om att mellangasen är underbar! Dock vill jag minnas att den är borttagen i den nya programvaran som finns till SMG. Men det går att behålla den om man säger till verkstaden. Mvh Jimmy |
|
|
jimmyboy: Mellangasen är kvar.det är LC:n som är borttagen |
|
| Bianca: Inte enligt Jarls i Helsingborg där jag fick informationen. | |
|
jag har den senaste mjukvaran Mellangasen är kvar..LC:n har jag inte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.