AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.912

Bmw 750 e38 bakvagn klonkljud

jo
33
johanlu

Corvette-70 Prostreet540(8.8liter.739hk 909nm
Hej! Ny medlem här igen!. Varit utan Bmw i 8 år. Fick äntligen køpt mig en 750 e38 -98. Är så nøjd!!!. Nu återstår det att se om bilen blev ett bra køp.
Har alldrig åkt i en bil med denna komfort!!!. Har däremot ett klonk ljud lite svagt vid gassläpp och gaspådrag i bakvagnen. Ägaren sa till mig att jag behøver byta det såkallade hundbenet i bakvagnen vänster pgav utsliten bussning. Kan detta hangt att gøra med klonk ljudet. Ngn som har erfarenhet av byte av olja i växellådan!. Vet inte när det är gjort!. Däremot så är plastkuleproblemet kollat samt bultar till oljepump åtdraget!.

Tacksam før tips i øvrigt mvh Johan

johanlu
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Hej och grattis till bilvalet, trevliga kärror.. =)

Klonk i bakvagn: Lättast att lyfta upp bilen och känna över länkarmar och bussningar. Så kan man byta alla delar som behövs samtidigt.

Om plastkuleproblemet är kollat så byttes ju oljan samtidigt.
(en -98 tror jag inte drabbas av plastkuleproblemet alls, jag kan ha fel, men det har aldrig hänt hittills.. ;)
jo
33
johanlu

Ok!. Har tänkt under dan och du har helt rätt. Bara att hissa upp bilen och se vad som behøvs bytas!.
jo
33
johanlu

Har nu bestämmt mig før att skaffa 4 styck paralellekerfälgar m37 att sätta på till sommaren.
Th
593
Theobald
750ial -88
Klonket har troligen med "Silentbussningarna" att göra, nr.2 på ritningen:
Länk

Hade själv klonk i min E32 för ett par år sen. Är visserligen bara 2 bussningar på den. Efter bytet så vart den tyst och den kränger inte längre.
"Hundbenet" har jag aldrig bytt. Det borde synas vilka detaljer som är utslitna.

"Nöden är uppfinningarnas moder."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.