|
|
|
|---|---|
|
Hej, När jag bytte servoolja så började ABS/ASC lampan att lysa. I början var det till och från, senaste tiden så lyser den konstant. Har inte testat ABS-funktionen, men den krångla inte när jag gör vanliga inbromsningar. Kom på då att förre ägaren nämnde ngt om att sensorn höger fram har krånglat. Jag har en 98 som reggades under juli -98. Har sett att det finns en grå och en blå givare. Såg på skroten att det fanns en drös med den blåa och inte så många gråa. Läste även att Biltemas ska fungera med varierande resultat. Vilken fungerar på min bil? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man byter inte på måfå utan man läser av felminnet. BMW originalsensorer fungerar alltid det gör däremot inte OEM sensorer är lite lotteri. Artikelnummer 34 52 1 182 159 Länk Att köpa sådan på skroten är bortkastad tid och pengar då de är alldeles för dyra och inte vet du om dom fungerar heller. Vill du chansa kan du ju tex prova med denna. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.