AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.172

Hur talar man om för en idiot att denne är en idiot?

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Skämtåsido. Skulle idag åka och byta till vinterdäck. Bar ner dom från vinden och eftersom de är ganska tunga (20-tummare) så backade jag in bilen framför porten till mitt hyreshus. Det blir ganska trångt att ta sig förbi men det går och jag var ju klar på mindre än tio minuter. När jag lastat klart och ska köra tillbaka bilen till min p-plats så upptäcker jag att backspegeln på passagerarsidan är infälld. Fäller tillbaka den ut och tänker inte mer på det. Kör iväg till däckverkstaden lite senare och väl hemma backar jag återigen fram till porten då sommardäcken (22-tummare) är ännu tyngre. Efter att ha lastat upptäcker jag dom; två grova repor bredvid handtaget och de går ända ner till plåten. Först tänker jag att det var verkstadsgubbarna men sen kommer jag att tänka på backspegeln. Vilka idioter det finns, jag hoppas kharma biter han/henne ordentligt i röven. Sorry, var tvungen att få skriva av mig lite aggressioner.

Länk

Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Det första jag kommer att tänka på är denna blogg om arga lappen: Länk :-D

Fast du har inte funderat på om det är kharma som har kommit tillbaka till dig? Jag tänkte på att du skrivit att du har parkerat på handikapprutor, tvärs över två rutor, tonade främre sidorutor och en hel del annat smått och gott. Eller kharma kanske bara är till för att andra ska drabbas? ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Attans, det där minnet kunde jag ha varit utan. Guilty as charged men de har aldrig genererat böter, arga lappar eller dylikt. Men att ta till fysiskt våld, det tycker jag är fel! ;)
Ajaj du har blivit nycklad.
motorsåg och fullvarv är det ända såna idioter förstår sig på

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Jag tror faktiskt inte att det är gjort med uppsåt utan att nån försökt tränga sig förbi bilen så backspegeln vikts in och det blivit en repa. Men fortfarande ett asshole.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Surt. Men kunde du inte ställt dig lite längre bort? Att rulla ett hjul är ju inte speciellt betungande väl? Värre att behöva lacka om en dörr än att rulla hjulen några meter, även om det inte berättigar att få bilen repad. Känns lite som självbevarelsedrift att inte ställa bilen så någon mindre begåvad person blir tvungen att tränga sig förbi ens bil. Typ som att inte parkera bredvid Grand Scenicen på ICA-parkeringen...
Du har säkert någon bekant du kunde lånat en "säckakärra" av. Då hade du varit utan repor nu.

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, men det är väl inte TS fel. Står någon tillfälligt för i- eller ur-lastning och det är för trångt, får man väl för tusan ta en annan väg och inte pressa sig förbi med plåtkontakt!
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Precis. Håller med Anders-72.
Man är väl inte tvungen att gno fläskbuken och nyckelknippan mot bilen bara för att den står där.
Typiskt någon tjurig avundsjuk granne som minsann har gått den vägen i 27 år och inte tänker gå en omväg på 10 meter.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Naturligtvis är det inte ok att repa någons bil, men man bör ju inte ställa sig så att det är svårt att passera. Räcker ju att någon kärring går förbi med sin handväska på axeln för att det ska hända om det är trångt.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Att jag backade in där gjorde faktiskt att det blev betydligt mindre blockerat på området överlag, 10 minuter trodde man väl att folk kunde visa respekt för men tydligen icke.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Svårt att avgöra upplevda förhållanden över ett forum. I vilket fall beklagar jag att någon idiot, medvetet eller inte, repade din bil. Jävligt trist. Ha en najs helg ändå!
72
37
728_vrooom
728iA E38
Du måste förstå att din SRT 8 med 22" sticker i ögonen på Kalle Karlsson.
Kalle cyklar varje dag och tror på allvar att miljömärkt el förhindrar tsunamis i Thailand.
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Har själv råkat repa en idiots bil som stod "tillfälligt" parkerad på gångbanan. Skulle fram med grabben som sitter i rullstol, och den tog i bilen. Fanns helt enkelt ingen plats. Det var enda vägen som är framkomlig till parkeringen också, om man inte ska ta en omväg runt hela området på nån kilometer, så jag trängde mig helt enkelt förbi.

Vissa ställer bilarna som dom vill och tycker att det finns plats förbi, men alla kan inte använda benen, utan sitter i rullstol som tar lite plats.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja det är ju beklagligt, i mitt fall fanns det dock en omväg som inte kostade många meter men likaväl var det väl för jobbigt för "Kalle Karlsson" eller nån. :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Så vad gjorde du då Peter-55?
Om man cyklar/går varje dag så inser man snart att det finns gott om människor som tycker det är ok att blockera cykel/gångbanor med sina bilar för att dom ska tjäna några meter när dom ska göra "vad dom nu gör". Oerhört irriterande och brist på respekt för dom som använder cykel/gångbanorna. Inte konstigt om det blir nån repa ibland om det kommer nån mindre nogräknad som måste tränga sig fram...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.