AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.411

Finns det någon marknad för en E34 540 i dagens läge?

Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hej!

Bytte igår bort min A8 med defekt låda mot en E34 540.

Det jag funderar över är om det finns någon marknad för dessa bilar?

Hade tänkt göra lite som i wheeler's dealers med den!

Frågan är bara om det finns någon marknad för det när bilen är en Automat? (vet att 6växlade är eftertraktade)

Det som behövs är tex köpa en instegslist invändigt. Lacka om en framskärm, skuffen och 1 dörr. I övrigt rost fri så vitt jag sett! Och endast lite lite bubblor på dessa delarna.

Utr:
Shadowline
M-stolar i svart helskinn (manuella)
Autobahn fronten
19" Äkta Breyton fälgar
Diamantsvart metallic
M-Chassie
27xxx mil
Stora kliman
Stora datorn

Är detta bara bortkastade pengar om man har i åtanke att jag ska sälja bilen. Kräver en köpare på en sådan typ av bil i bra skick tex väldigt få ägare och sv-såld?
Det finns en marknad även för bilar i normalt skick för årsmodellen, se på garaget där finns några nyköpta i sådant skick.

Japmax sålde sin välpysslade 540iA för 45tkr? Nu i somras. Men den var fin, lite förvånande lågt, men marknaden har sjunkit för alla motorstarka bilar senaste året.

Autobahnfront vad är det? Är det blåljus för att få folk att flytta på sig?=)

Sv-sålt bryr sig ingen om i och med att det inte såldes speciellt många och dem som såldes här är dåligt utrustade, jag kan inte ens påminna mig en fin/riktigt fin Sv-såld utom möjligen den allra sist byggda 540iA E34 EYA213/GF08410, senast sedd med en del styling påhäng.

Frågan är vad du värderar A8an till.

Stephan
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det slutade på 36tkr, jag hade säkert kunnat få mer i vår men jag hade köpt ny bil och ville bara bli av med den. Väldigt bra affär vill jag påstå att köparen gjorde. Felen/skavankerna på den bilen gick att räkna på en hand.
os
563
ostmacka
540i/6 -95
X5 3.0i -04
735i -89

Jag såg rubriken på den här tråden och visste direkt vilka två som svarat -då hänger man kanske på autopower för mycket... =)

Förutom Autopower är jag även sedan många år beroende av Blocket och min bild av 540 e34 -marknaden, särskilt nu under hösten förstås, är att den är ganska trög. Bilar i vad som verkar vara normalt skick för årsmodellen annonseras ut förvånansvärt billigt men de går inte åt snabbt för det. De dyrare, finare verkar knappt säljas ö h t. Om du ska göra några pengar på 540in får du nog inte lägga allt för mycket på den om du vill kunna sälja den relativt snabbt sen. Det är mina spontana tankar, men jag tror att båda de föregående talarna är bättre insatta än jag.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Har du bra kontakter o kan få lack billigt kan det löna sig att fixa detta. Om det bara finns lite bubblor på dessa delar så lär bilen vara i bättre skick än de flesta som finns på blocket.

De flesta E34 har börjat rosta och den som köper en E34 räknar nog med att det finns några bubblor så är det endast lite rost så är nog den billigaste o bästa lösningen att köpa färg o slipa bort bubblorna med en dremmel och sedan pensla i färg.. Går att beställa färg på mekonomen så ca 60kr för färg o några timmars jobb så syns inte rosten så väl längre. (Har själv gjort så på många bilar)

En rejäl tvätt + ev. en polering o en rejäl städning efter + en ny instegslist så tror jag du får mest pengar utan att behöva lägga ut något mer än arbete själv.
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
hej! Tack för alla svar!

Köpte en instegslist igår på skroten.

Har bokat bes på Torsdag samt gjort en stor tvätt / rekond på den!

Gick igenom lite papper osv. Lådan renoverad för några år sedan. Nytt 3" system med racekatt. Nya bromsar osv.

Kika på www.garaget.org/tsdi för bilder! :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.