|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har redan börjat fundera på nya sommardäck/fälgar och behöver er hjälp. Jag har en 123d coupe som pendlarbil, den är sänkt och har lite kolfiber styling (difusor, spoiler och njurar), egentligen skulle man ju vilja ha en M1. Jag undrar nu om E46 M3 CSL fälgarna kan passa på denna bil, för att göra den lite mer lik en M1. Jag är inte intresserad av att använda framdäck runtom, det ska vara bredare bak. Annars ska väl E46 fälgar passa, kanske även nya 3-serien. Kan fälgar till någon annan e-modell också passa? | |
|
M3 E46 CSL Style 127 Fram: 8,5x19 235/35R19 ET 44 12,62 kg Bak: 9,5x19 265/30R19 ET 27 13,79 kg Ingen chans att bakre passar, fram går bra. 1M coupe fälgar passar inte alls din heller. Så du hänvisas till eftermarknaden. Dessa liknar Competition fälgarna och är dessutom mycket lättare. Dock "endast" 18" men 19" blir lätt för stor i förhållandet till de mindre "höfterna": Länk Sen en liten kommentar: "vill ha" är barn som säger så som aldrig behöver betala. Glöm det och fråga dig istället vilken bil du vill ÄGA, i långa loppet finns inte många bilar som kan erbjuda så mycket körmässig nöje per mil och krona, som en 123d ;-) Sen går det att fixa lite, så som du planerar göra ;) |
|
|
Har dessa 19" GTS till salu. Länk |
|
|
Tack för svaren. Har sett flera bilder på 1-serie (ej 1M coupe) med 19 tum på nätet, bl.a. på Schmiedmann som ser bra ut, så 19" tycker inte jag är orimligt. Skulle nästan säga att 18" ser aningen för smått ut istället. GTS fälgarna ser intressanta ut, men kommer de att passa utan att valsa skärmkanter eller spacers? Är det bra kvalitet på dem? Har blivit varnad för billiga kopior från Asien som blir 8-kansitga om man kör hårt med dem, eller råkar köra på mindre gupp. MVH Richard |
|
|
Bakre blir svårt, ET35 och 9,5 tum bak passar inte i vanligt fall. Kolla däck och fälg forumet på 1addicts.com för massor exempel om vad som passar på coupen. Jag tycker iofs ofta att fälgar är för stora - 19" är ok för en stylad bil, men bidrar inget till körningen... |
|
|
WSP Italy ska tydligen göra bra csl-replikor med garanti...... München Länk Ska nog beställas i Gunmetal Black till min :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.