|
|
|
|---|---|
|
Tidigare ägaren, med alldeles för höga raggarambitioner, tonade bakrutorna på vad som nu är min bil. Hur får jag bort plastfilmen, finns det möjligen något mirakelmedel att applicera? MVH Daniel | |
|
är den bra lagd så kan det vara ett mindre helvete... enklast är nog att försöka pilla upp en flik och dra. blöta gärna med lite vatten o dra försiktigt. Att göra ren rutan sen är ännu värre, rekommenderar starka rengöringsmedel... På min gamla volvo använde jag T-röd och sedan fönsterputs, men jag vet inte hur dina rutor mår av det... #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Rakblad, vatten å svinto fungerar bra! //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
kör inte svinto på glas, det finns något som heter limborttagningsmedel prova det och rakblad. *Allt eller inget* -Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag- |
|
|
Om det är kvalitetsfilm så ska det gå att värma lös den.. Kolla med något företag som sätter solfilm vad dom vill ha för att ta bort den. aldrig mer Audi! |
|
| Använder du svinto så kommer rutan blir så repig att den inte går att se igenom ! | |
| Svinto brukar funka alldeles utmärkt på glas, men det är nog bättre att använda rakblad och nåt lösningsmedel, typ lacknafta... | |
|
--> wrath Jasså! När jag har hjälpt folk att ta bort film, klistärmärken osv. från rutorna så har jag alltid användt svinto, å du inte en repa i glaset! //Ticco "NICTIC RACING" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.