|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu går bilen hur bra som helst efter lite fix, nu återstår problemet med radion som jag inte har lyckats lokalisera vad som är fel på. Den går i gång automatiskt när tändningen sätts på (inget syns på displayen, pixel fel? Inget händer när jag trycker på knapparna eller vrider om ratten..) Sedan dör den bara exakt efter 11-12 sek. samma sak händer VARJE gång jag provar. Nu har jag dragit ut säkringen till radion så att jag slipper bli chockad av den höga volymen som har fastnat i ett läge.. Skulle vara jätte tacksam för alla svar och tips jag kan få, känns dumt att chansa med att köpa "radiodelen" sen så visar det sig vara förstärkaren eller något annat skit fel :P (E39 523i 96:a Business med cd-växlare + bandare) Tack på förhand!! Mvh Nour | |
|
Har du hittat felet? Jag har ett liknande problem, radion och navi dör rätt som de är och det kan smälla till utav bara fan om man har hög volym på. bland dör den helt och ibland funkar det ett par minuter innan de "puffar" till i högtalarna och den dör igen. |
|
|
Tja! Dum som jag var så tittade jag inte till alla säkringar.. Sitter en över handfacket och en där bak i bagageutrymmet vid batteriet, Säkringen i handfacket hade gått i mitt fall.. Säkringen hade gått men radion gick ändå igång av någon konstig anledning. Förra ägaren till bilen sa att jag behövde byta hela anläggningen.. Men så var det inte! I ditt fall verkar det vara som om den överhettas eller något liknande. Kan finnas många andra säkringar, se till att du har kollat alla till och börja med. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.