|
|
|
|---|---|
|
Har sökt på forumet men inte hittat något vettigt, så slänger ut en fråga. Jag skall byta bromsbelägg bak på min bil (E91 330, M-Sport), och jag undrar om man skall gå på originalbeläggen eller om det finns någon annan bra prisvärd produkt? Vad jag förstår så måste man även byta "sensorerna" samtidigt, för att idriven skall ha koll på allt... Fick pris på ca 2500 på BMW i Borås inkl arbete, men tycker att det var väldigt dyrt... Tacksam för tips. Mvh /andreas. | |
|
Jag köpte skivor fram, belägg fram + givare och belägg bak + givare för 3800:- på mekonomen.. Tror belägg + givare bak gick på ca 1000:-, sen tog det väl sisådär en timme (alltså två med lite kaffe och skitsnack i polarens garage) att byta?! Summa sumarium lät väl inte 2500:- så hiskeligt dyrt för att vara en BMW verkstad... |
|
|
varför inte köra med green stuff? Mvh Kevin |
|
|
Det var just därför jag slängde ur mig frågan :) Finns det några bra alternativ till originalbeläggen? Kanske rent av bättre än original, som inte sotar så mycket. Dock så spelar ju inte bakbeläggen så stor roll på den punkten. Vart köper jag greenstuff belägg? Sen kanske "väldigt" dyrt var att ta i, men 2500kr för att byta belägg... /andreas. |
|
|
Greenstuff: Länk Mekonomen, jag köpte Mintex kollade priser nu Artikelnr: 02-MDB2717 Benämning: Bromsbeläggssats bak Pris: 628.00 Artikelnr: 02-QWS0247 Benämning: Slitagevarnarsats för belägg bak Pris: 278.00 BMW orginal som du menar, kunde enligt min bmw verkstad, variera mellan olika leverantörer. (mintex, bosch, ATE, mm.) |
|
|
Suveränt, stort tack för hjälpen, skall undersöka detta och fixa så snart jag kan nu. /andreas. |
|
|
scheller jag köpte mina hos amotek.se fast för fram då. lycka till Mvh Kevin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.