|
|
|
|---|---|
|
jag köpte en bil av en bilfirma som i stort sätt bara håller på med importbilar. bilen var som ny på insidan så jag tyckte att det var något som inte stämde. Så jag kollade upp bilens mil på hos en Bmwförsäljare i kungens kurva. Det visade sig att senast registrerade mil i nyckeln visade sig vara 238107km. Så bilfirman tog tillbaka bilen efter många om och men. Så jag tänkte varna alla här inne för att inte göra samma misstag som jag och kolla upp importbil innan köp. lämna in våda nycklarna hos Bmw så kollar dom upp mil gratis. reg nr på bilen jag hade var wze097. Oftast så står det strax under 10 000 mil har jag fått höra såhär i efterhand. lycka till alla med era bilköp. diesel is the shit! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Klumpigt av firman att inte skruva bilen korrekt dvs ändra all info, där föll man på eget grepp. Att man kollar upp en Importbil INNAN man köper det har räddat många här på forumet , men tyvärr är det nog betydligt flera som åker omkring med en skruvad bil utan att veta om det. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Välkommen till forumet! Tråkigt att höra om ditt köp, men skönt att det verkar ha löst sig. Hade du sökt på bilfirman i fråga här på Autopower (förmodar att det är Ultimate Cars) hade du nog inte köpt bilen... |
|
|
ne, precis. säljaren satt och ljög mig rakt upp i ansiktet om att han skulle skaffa en ny bil från Italien åt mig.men det slutade som sagt med att jag fick tillbaka alla pengar. diesel is the shit! |
|
| Tråkigt med oseriösa säljare. Jag undrar dock vad gör det för skada om mätaren är skruvad? Det bör väl vara en fördel för köparen eller? Om bilen är servad och saker är bytta osv på den...varför måste det vara en nackdel? I det här fallet blir det ju en nackdel eftersom bilfirman tar ut ett högre pris än den borde men varför inte förhandla med dom om ett lägre pris? | |
|
Eh, hela grejen är ju att mätaren alltid skruvas utan att köparen får reda på det. ------- //Lövet |
|
|
han hade ju inte sagt att bilen var skruvad. d skiljer ungefär 50- 60 000 i skillnad. Servicearna vet man ju inte om dom är skötta eftersom det är en ny servicebok där det bara står servicear upp till miltalet. sen är det även bedrägeri att sälja en bil som är skruvad även om man inte vet om att den är skruvad. så när man säljer bilen senare kan man råka väldigt illa ut. diesel is the shit! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.