AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.662

Varning M3 E46 cab.

Sida 1 av 2
co
4
coyn
E60 545IA sedan
E30 325 bmw cup sedan
E30 S50B30 m-tech 2 Coupe
Vill bara varna om att denna annonsör är oseriös.
"M3:a som är i bra skick både insida, utsidan och i motorn."

Länk

Bilen är Långt ifrån okej skick.
I mina ögon är den riktigt risig.
Klarlack släpp, hobby-omlackerad bakspoiler.
Missljud ifrån vanos (efter 6500-7000 mil?).

Pm för mer info.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Jag ställer mig tveksam till milen när jag ser hur slitet förarsätet är.
Förstår inte hur man skött inredningen om sätet ser ut så där efter 7000mil!

Mvh Jimmy
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Min M3 har gått 24000 mil och inredningen ser i princip ut som ny, faktiskt själv förvånad över hur fin den ser ut. Vet inte vad skinnet kallas men det kan vara "buffel" skinn. Verkar var stor skillnad på kvalitet på skinn, men som M3an på länken ser ut så har den antingen haft en extrem ovarsam ägare eller så har den gått betydligt längre än angivet.

Mvh. Richard
richo: Samma här har buffel i min bil o det ser oförskämt bra ut efter 23500 mil Länk
Coyn har du kollat på bilen?
pa
9
patrikanders
M3 E46 Cab - 2004
jag har tittat på nästan alla under 200 000
bara skräp

till 100% krockade
stått ute i regn, därav det äckliga skinnet

smg n är också kass

dessa bilar är krockade och import för vinning
bifogar alla länkar så att ni inte behöver köra och titta

Länk

Länk

Länk

Länk

och räkna inte med att hitta en fin under 200

jag gav 265 000 för min mars 2011 och utan hardtop och utan navi

många som är import har navi
men bättre har en hel och fin som klarar köras med än navi

Jag hittade en fin ärlig väl dokumenterad M3 Cab -02, 10500 mil, ej SMG o "snikutrustad" där ägaren accepterade mitt bud på 167", men först efter 1 månads betänketid o då hade jag "ångrat" mig...För 200" skall du få en bil i RIKTIGT bra skick. 265" är ett fantastiskt pris för säljaren, ja om den nu inte är en extrem lågmilare då med max 2000 mil, för då kan det höga priset KANSKE vara motiverat.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

många,men långt ifrån alla..

här är en som har navi business iofs

Länk

och en utan navi

Länk

här är en sv-såld MED NAVI:)

Länk

sagt det innan,det är bättre att själv åka ner o köpa en..
dom fina ex som finns här hemma brukar sällan vara till salu

Länk

Bi
3.797
Bianca

Hittat nåt än,Dawwe?
Jag kan förmedla kontakten till den bil jag tittade på (provkörde ej då det är något jag gör EFTER att man enats om priset). Bristerna på bilen är/var: LITET skav på förarstolens sido-ryggstöd ca 2*2cm, dock snudd på hål, i övrigt "som ny" invändigt. Normalt med stenskott. Ny lagerskålar -04, en sk "General recall" från BMW. Spricka på ca 5 cm på sidokjolens UNDERSIDA passagerarsidan, måste stoppas innan den kryper upp o blir synlig. Tror det var nån innerskärm som var lite skadad oxå. Mycket gott helhetsintryck, tyst motor. Som sagt manuell o sniktutrustad, men är det en bil man är ute efter o inte en rullande biograf så...Det kan dock vara som så att bilen är såld numera...
Bianca: Det blev en 320i Cab från -98, får funka...
Är det här något att ha, om vi säger att han gör något på priset?

Länk
Bianca: Kan säga som så att en 320i med Eisenmann låter GRYMT:)
Bi
3.797
Bianca

Grattis.
Bianca: Jag bjuder på en bild på vad som har gjorts tidigare i höst: Länk I helgen skall den helt nyupsydda inredningen hämtas. Sen så skall bilen få coilovers (kommer i mars!), renoverade bromsok (blästrade + målade) nya skivor runt om, 17" M3 fälgarna skall renoveras snart (Fälgfixarna). Bilen kommer bli väldigt fin för sin ålder, o jag skulle inte bli förvånad om den är lika snabb som din:).
Ang M3 cabben från blekinge så är den för det första inte svensksåld som det står i annonsen.
Missminner jag mig inte helt så är den import från Slovakien eller Tjeckien.
Kan nästan lämna garanti på att den nästintill varit skrot och är rätt dåligt "fixad".
Där av ingen bild bakifrån där man ser tydligt mellan kaross och backlucka att den inte är frisk då man kan sätta tummen mellan plåtarna på ena sidan och motsatt sida är det ingen "spalt" alls.
Tror nuvarande ägare själv blev rätt grundligt blåst när han köpte den i godan tro om att det skulle vara en fin M3.
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Någon solvet om cabben blev såld?
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Djävla rättstavnings funktion, jag menade någon som vet om bilen blev såld?
pa
9
patrikanders
M3 E46 Cab - 2004
många under 200 är krockade i väst Europa och stått på en skrot i Öst Europa därav det äckliga skinnet

och sedan kan det vara samma sak med bilhandlare som säljer för 239000
men då har dom byt hela inredningen och nya fälgar

tror du som ärlig svensk att den är bättre ;-)

den som snyggar till den bäst efter import kan sälja den lättast

alla import M3 M5 jag har ägt har efter hand visat sig vara något skumt

men ska du impa på dina polare som kör Volvo så duger säkert en för 160 000

Bi
3.797
Bianca

patrikanders..

har dina importbilar varit skumma,så är det väl ditt eget fel om du inte kollat upp dom.Tror du att alla sv-sålda är helt prickfria?

Ska man köpa import,så ska man SJÄLV åka ner till en BMW handlare /Premium Selection .
Visst kostar dom bilarna lite extra,men man vet ju oxå varför.

köper du hos en tysk vimpelhandlare,ja då får man skylla sig själv.då kan man lika bra köpa de billigaste objektet på blocket..

Länk
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Patrik Anders, du verkar ju sjukt bitter! 265k för en E46 M3, då ska det va finast i Sverige, men håller med att klart det finns lik ute, men alla under 200 är väl inte bara skit

Sålde min -03 cab med 8000mil och alla papper i ordning och kanon fin för 199 och va glad för jag fick det, hade släppt den för 180 för va knappt nån som hörde av sig
Då hade jag serva den insp2 vid 7800mil och la till en del saker så det blev kosta 20k på Bmw i gävle, och hade 19" original fälgar och dyra SSRGT3 fälgar med, denna va det
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.