|
|
|
|---|---|
|
Hej inte lyckats hitta något om detta men kan ha missat nåt så rätta mig om jag har fel eller dirigera mig väldigt gärna till den tråden om jag missat att en med samma ämde redan finns! Jag har ett lurigt problem med min BMW 520i -98 och undrar om någon av er skulle kunna tipsa mig om vad det kan vara! Mina mätare på instrumentpanelen har lagt av! Helt från ingenstans när jag startat bilen så dog alla mätare på instrumentpanelen och man ser att färddatorns skärm lyser men inget visas på den. Jag kikade lite allmänt under huven efter trasiga remmar eller liknande som eventuellt kunde vara problemet (inte bilkunnig för fem öre) men allt såg till ögat normalt ut så jag stängde huven igen och gick in i bilen och provade starta igen.. och då fungerade dom! Tänkte att detta problemet antagligen var "löst" eftersom att dom fungerar igen. Körde med bilen ett par dagar och nu idag (2011-10-25) så hände samma sak igen. Denna gången har dom inte kommit igång igen så jag lät det vara för att ringa någon kunnig eller en verkstad och höra med dem om problemet. Någon som stött på detta innan? Somsagt en BMW 520i från 98.. den har gått 18000mil MVH Sebulion | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är väl glappt i någon av anslutningarna till instrumentet eftersom det kommer och går eller i instrumentet, är väl det första att fundera över, någon kanske haft borta instrumentet av nån anledning och inte låst kontakterna ordentligt tex. Dunka till på panelen med knytnäven får du se om det händer nått. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.