|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kom just på en sak, der kan väl vara så att det bara är en till mätare på den vänstra sidan, därför den inte låter något heller..:P Kan ju ta upp den o kolla om så är fallet, men varför har den isåfall en anslutning till bränslet? Och nu läste jag att man ska tömma tanken för detta arbete, men är det ett måste? Vet inte riktigt hur jag skulle kunna göra det annars.. Men men, det har ju inte löst det första dilemmat hur som helst.. Tacksam för svar:) |
|
| Hupp, ska beställa en pump nu snart, ingen som tycker det är en dum idé då?.. | |
|
Har du kollat på Biltema? De har bra priser på sina pumpar, ca 500 kr. Jag kör med sådan pump i min 518 efter pumphaveriet. Går lika bra som tidigare men dessa verkar sakna inbyggd backventil vilket innebär att startmotorn får arbeta lite längre tid id varje start. //Göran |
|
|
Jo ja har kollat, en femhundring där men det är ingen som rekommenderar biltema.. Så ja tog och beställde från schmiedmann istället för en tusenlapp, så den är väl påväg. Tror jag iallafall, betala met bankgiro, men har inte fått någon slags bekräftelse på att det är påväg.. |
|
| Hupp det var bränslepumpen, så nu rullar skönheten igen=) | |
|
Phö, undrar om de inte bara va tankmätaren de är nå fel på..:/ För när jag nu skulle åka och tanka, så betedde den sig precis om när den hade stannat, alltså att motorn bara bromsade ner ibland.. Men när jag hade tankat så gick ju allt finfint förstås.. (Hade hällt i lite bensin efter bränslepumpsbytet, för att tyckte det såg ut att vara väldigt lite i tanken, men enligt mätaren så skulle det finnas bränsle..) Men när jag hade tankat så visa mätaren inget mer för det, utan den gick väldigt sakta uppåt.. Så vad tror ni, kan de va så otroligt jobbigt att jag har fel på nivågivaren som sitter på andra sidan om bränslepumpen?..:P |
|
| hur många mil har kört med din bil? | |
| 25 | |
| 25 ?????? | |
|
25 000..:P Eller om du menar sen bytet utav pumpen, kanske en 3 mil.. |
|
| har du bytt bränslefilter? kanske det är dags | |
|
Nope, men har kikat på det, och tycker att det ser relativt nytt ut.. (Har ägt bilen i knappt ett år) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.