AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
796

Hur akut är det med att dra oljepumpsbultar på 540 e39? 26k mil

Tjena!

Köpte en 540 e39 idag, Den behöver dock en service och även dra åt oljepumpsbultarna. Då till frågan: ska jag låta den stå till helgen och fixa den då, eller vågar man köra den nu som den är? 10 mil till på 26500 borde väl inte skada, eller är det så vanligt att de skruvar upp sig så att man inte bör köra en meter till?

Verkar vara en riktigt bra bil, hoppas inte det blir för mycket strul på den bara, finns nämligen lite att göra inför besiktningen.. :)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har du inte dåligt oljetryck på tomgång så lär det väl inte vara nån överhängade fara, men det är förståndigt att göra en kontroll av pumpen snartast möjligt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Okej, nej det är inga konstigheter med oljelampan iaf, tal väl bilen på fredag då till klassåterträff, kan meddela att den är ANINGEN goare än Volvo 850 :D beställde den lilla trågpackningen igår så kan förhoppningsvis byta det till helgen.
Jag trodde det var fel på Volvon när jag skulle köra hem den för det väsnades överallt och ryckte i bilen, men sen kom jag på att det är nog normalt för den och att jag vant mig vid Tysk kvalitet...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.