|
|
|
|---|---|
|
Har ägt två M3 e46 hitills, den gamla var helt orginal men med smg och nuvarande är det lite godis på och med manuell låda. Har dock börjat bli små sugen på kompressorkitt ifrån ess till min m3 e46. Misstänker att det finns några som har eller har haft det på sin M3 och vill gärna få lite tips och råd ang. kittet osv. Så ställer lite frågor som ni gärna får hjälpa med svaren på =) 1. Bör man göra en checkup på bilen för att se att allt är i sin ordning innan man monterar något sånt här tycker ni? 2. Hade en "bmw kunnig" kille som åkte med mig förut för att jag misstänkte att de var ngåot strul med vanosen eller fläkten (låter lite ifrån motorn tycker jag), dock var allt ok tyckte han. Är detta något som påverkas negativt om man skulle införskaffa ess till bilen? 3. Läst lite om att vissa rekomenderar att man mappar om till e85 för att få ut det mesta men är det verkligen så? 4. Kör med Short shift UUC Evo3 Ultimate och UUC Double shear selector rod (DSSR) just nu och räcker detta eller är det annat man bör försöka förstärka till bilen med? Ursäkta så många frågor men måste få fråga och kommer säkert på fler senare =) Mvh David | |
|
Ingen som har ägt och åkt ess kittet här på forumet? Jag kanske blir den förste då :P |
|
|
Du får ha lite tålamod... ;) Det finns några äldre trådar: Länk Länk Mvh |
|
|
UUC Shortshift inkl DSSR är ingen "förstärkning". Däremot får man en betydligt exaktare känsla i spaken! Skall man trimma en bil så är grundregeln att börja med att se över det mekaniska/maskinella skicket på det tilltänkta objektet, trimningen kommer naturligtvis minska "säkerhetsmarginalerna" |
|
|
Jag har en kompis som åkt ESS 550 på sin E46 M3 ett år. Han bygger nu turbo för mer effekt. 1. Självklart! Egentligen bör man ju renovera motorn. Men man kan ju chansa... 2. Slitaget ökar extremt så är det nåt som är halvdåligt lär det bli heldåligt väldigt snabbt. Se punkt 1. 3. E85 tillåter aggresivare tändning vilket betyder mer effekt. Åtgår ca 30% mer E85 så man måste som regel uppgradera allt i bränslesystemet. Personligen kommer jag nog aldrig att köra E85. Mycket varierande kvalitet. 4. Som minst måste du ha en kraftigare koppling. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.