AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.989

lacka eller ej?

Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
tjenare. har en bmw m3:a som jag skulle vilja ha lackat. detta på grund av stenskott. har märkt att det finns många som är emot bilar som är omlackerade sen när man skall sälja. vad tycker ni?
det är en carbonsvart bil. lackeraren som jag har snackat med menar att det kommer inte att synas att man lackat den. det är skärmarna som jag ska lacka.

Om stenskotten stör dig så är det givet att du skall lacka, är ju skillnad på att lacka om för att göra bilen mer estetisk kontra lacka om för att man är tvungen, tex efter en krock eller liknande... Att en 8-9 år gammal bil har någon omlackad panel är inget märkvärdigt. Personligen bryr jag mig inte om bilen är omlackad (inte pga rost eller krock!) eller ej, så länge lacken är i det skick jag vill ha den, dvs så gott som rep & stenskotts -fri, o sådant existerar inte på så gamla bilar som jag har så därför lackar jag "alltid" om mina bilar, dvs "hellackering".
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Lacka eller fyll i med lackstift... Vilket tror ni blir bäst?:) svaret är givet :) går ju inte o komma undan om man vill ha en bil utan stenskott :)

Tänkte på en sak nu, min förra e36 m3:
Den hade i princip inga stenskott alls, den va mycket fin!! Men när jag kollade utrustnings listan så stod där att bilen va utrustad med strålkastarspolning, men där fanns ingen sådan!!

However, man såg ingen nyansskillnad ,bilen va silver :)

Så jag tror absolut att en duktig lackerare kan få din bil att se aldrig omlackad ut så att säga:)
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Att lackera om delar pga. stenskott är ett underhåll som din bil kräver anser jag. Men man ska ju alltid se till att välja en lackerare med bra ryckte eller som man får en bra känsla hos.

Vid förra avställningen monterade jag av front, huv samt bakstötfångaren och lämnade in på lackering med klockrent resultat. Detta pga. stenskott.
I samma uppfräschning så bytade jag "alla" delar i fronten så som strålkastarglasen, dimljusen, njurarna samt framrutan. Bilen fick verkligen den uppfräschning som den förtjänar och det sänker absolut inte andrahandsvärdet.

Jag valde att ta foto på hur bilen såg ut innan jag tog av delarna (närbilder), hur den såg ut utan delarna och hur resultatet blev. För att ev. vid en framtida försäljning kunna visa att det var en uppfräschning och att bilen inte var krockad eller dylikt.

Mvh Jimmy
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Tjena Thellberg

Jag körde på ett rådjur i somras, vart små märken på huv,front, och höger skärm...hade massa stenskott före det på skärmar och front huv så det va 0kr för ny lack och det syntes inge nyans skillnad alls på min svarta
Nu va det ju Bmw Gävle som gjorde det och inge ali babas snabb lackering=)

Bytte ju även glas i framlysen och spoiler och njutarna som Jimmy gjorde, vart riktigt nice och fräsht

M3 CAB -03
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.