|
|
|
|---|---|
|
Bytte stötdämpare fram på min 525 E 39 -02 i helgen. Passade även på att byta båda stabilisatorstagen. Allt klonk och oljud försvann. Väldigt skönt! Och en helt ny känsla i bilen! | |
| Ja de som sitter original bytte jag vid 8000mil. Nya Sachs från Motor Nord har gått det dubbla hittills... | |
| Det är Sachs som sitter orginal :) | |
|
Hej! Lånar tråden lite - jag borde nog också byta mina framstötdämpare samt lite framvagnsdetaljer (530 iat-01 med 18k mil). Vad har ni som bytt på firma betalat för skifte av stötdämpare fram. Har själv fått pris från BMW-verkstad om ca 10 tkr - rimligt? Om man inte byter till original, vad rekommenderas då för fabrikat - min bil har standardchassie. Tack på förhand hälsar /Johan Boström |
|
| Det lät dyrt. Inga problem att göra själv, men det tar några timmar. Alt. är att låte en oberoende verkstad fixa det. Är inget rocket science. Bra beskrivning på: Länk | |
| Johan: Jag kan byta åt dig för en billig peng. | |
|
Hej och tack för input angående pris och "manual". "Krille535" - jag återkommer via powerpost när jag bestämt mig angående byte etc, så tar vi en diskussion hälsar /Johan Boström |
|
| Ok, gör så Johan. Vi hörs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.