|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Undrar om det är någon som vet vad som har hänt med Bil och Teknik i Åkersberga? Kan inte få tag i någon och själva verkstaden verkar vara igenbommad. Tack på förhand P. - A man has got to know his limitations - | |
|
Never mind, hittade allt jag behövde på Länk (kort sagt: konkurs inledd) Den snälle Christer, visade sig inte vara så jäkla snäll... OK, man kan väl resonera kring om jag är naiv och en blåögd dåre, men jag hinner/kan inte fixa bilar själv, jobbar alldeles för mycket och då han fixade alltid bägge två av mina bilar, sedan 9 år tillbaka, litade jag på honom helt och hållet och brydde mig inte kontrollera ...men sista gången tog han saftigt betalt (11,4 KSEK) för en akutreperation/byte och en insp. II....men gjorde inget av dessa två saker. Bilen dog igen häromdagen...och det visade sig vara precis det som han skulle byta och som han tog betalt för. Sedan började jag kolla andra saker som skulle ingå i insp. II - nada är gjort, och då menar jag inget, förutom ett enkelt oljebyte. Ärligheten, vad har hänt med den varan? Man arbetar hårt, och den känslan av besvikelsen och tomhet som infinner sig när ens hårt förvärvade pengar bara tas ifrån av allehanda skojare...den är obeskrivlig. Och hur någonsin kan jag lita på en bilmekaniker efter det här...jag kommer aldrig att lita på branschen. Och bara den känslan är nedslående - vad gör man nu? :-( Nåja, nu har jag i alla fall skrivit av mig en aning... :-/ I fall människan i frågan skulle se detta: Christer, hoppas vi inte träffas någon gång till. Och du är självklart polisanmäld från och med idag. |
|
|
Tråkigt att höra! Testa dock att vända dig till konkursboet. Om du har tur så kan du få en del av pengarna tillbaka. Mvh H |
|
|
Trist historia men helt rätt att polisanmäla, bra gjort. Någon större chans att vinna en sådan tvist ger jag dig inte men kan förhoppningsvis skapa viss irritation och lite problem. |
|
| Det ser ju ut som om firman gått med vinst fram till förra året iaf, så det kanske inte är så stora skulder ändå? =chans att få tillbaka pengar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.