|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| He he okey okey det blir nog SS..Är bara lite orolig för att det ska bli för mycket ljud resonans osv i bilen då jag kommer att använda bilen nästan 2-3 gånger i veckan under sommar halvåret.. | |
|
Catch_me: Har SS på min bil och jag tycker det låter skönt oftast, men det är ganske mycket resonansljud speciellt under normal acceleration. Vid jämn landsvägsfart är det inte lika påtagligt. Har inte kört med originalsystem så jag vet inte hur den låter med det men kan inte tänka mig att det låter så mycket som med SS. Men att ligga i jämn fart och peta ner 2 växlar och trampa fullt, det ljudet gör det lätt att glömma resonansljuden =)) //Roffa |
|
|
Roffa tackar det är resonansen jag absolut inte vill ha...Bytte system på min gamla 330 hade på den och jag hatade det... Eisenmann då resonans på den som vet? |
|
|
Okeo okey då har jag beställt en SS race 7kg..Ska bli sjukt spännande och höra SS live |
|
|
beställde du på deras hemsida? tänkte jag skulle lägga en beställning snart med? |
|
| Menar du ss hemsida? NEj utan hos shmeidmann troligtvis leverans denna vecka redan... | |
|
Någon som har erfarenhet av att beställa från supersprint direkt?? Sist jag beställde från shmeidmann var det milt sagt struligt. Fört skulle det ta 12 dagar sen 16-18 och efter 3mån kom systemet hem. Det som jag störde mig mest på under denna långa tid var att det var jag som låg ute med pengarna... Inte firman jag beställt ifrån. Därför kanse det är bättre att vända sig direkt till supersprint. |
|
| Jag har handlat 4-5 gånger där och mycket goda erfaranheter fick alltid mina grejer i tid om inte förtid..Enligt uppgift skall dom ha flera på ingång då våren närmar sig..Beställde igår så vi får se när får jag systemet.. | |
|
har inte heller några bra erfarenheter av schmiedmann.. tyvärr. vad fick du för pris av viktor då? ska jag beställa nåt från dem igen så tänker jag ringa upp först och kolla så dem har det hemma. jag vet att dem hade problem med hemsidan förut men att vänta 2 - 2,5 månad på grejer som enligt hemsidan fanns i kungsback det gör jag ju inte gärna igen.. dem ska dock ha blivit bättre nu sägs det!! |
|
|
Fick ett samtal från DHL precis dom informerade om att det finns ett paket som skall köras hem till dörren imorn och det är min SS :) det vill jag kalla för snabb leverans passa och beställ nu gubbar så slipper ni långa vänt tider..på beställningen var det 18 arb dagar får hem den redan på 4e dagen Jag är nöjd klassas detta som reklam då skriver jag under det.Tack till schmiedmann ännu en gång |
|
|
Jaha det låter ju nästa för bra för att vara sant höll jag på att säga. schmiedmann hur ser leverans tiden ut för: Sportavgassystem -Step Design- grenrör inklusive hög flödes metall kat.-system Supersprint Och när börjar ni med betalning vid leverans/ Postförskott?? |
|
|
@beyma Har Supersprint det i lager så har vi det normalt inom 3 veckor max. Systemet som catch_me beställde hade vi dock beställt tidigare för att ha på lager. Postförskott kommer vi aldrig att ha då det är allt för många som beställer och struntar i att hämta ut det. Det innebär dubbla fraktavgifter för oss + att vi får slänga upp grejer på lager som kanske är svårsålda vilket innebär att de kan ligga i månader eller kanske t.o.m. år och ta upp onödig plats och kostar oss pengar. Att vi undviker sådana här situationer gör att vi kan hålla lägre priser till dig som konsument. Det finns dock möjlighet att handla på faktura direkt via hemsidan vilket är bättre för båda parter då kunden kan packa upp varorna i lugn och ro och se till så allt stämmer innan man betalar. Om det är så pass dyra grejer som t.ex. grenrör och katalysatorer så kan vi även göra så att vi beställer hem delarna och meddelar när det har nått vårt lager så att kunden i fråga kan göra betalningen då istället. På så sätt slipper du ligga ute med pengar och du behöver heller inte betala fakturaavgiften då det fortfarande är en förskottsbetalning fast bara innan det lämnar vårt lager i Sverige. Vi brukar dock ta en handpenning när det är så pass dyra produkter. Notera även att en beställning av denna typen av produkter är bindande. Självklart så går det dock att avbeställa om t.ex. leveranstiden inte uppfylls eller om ny information om att leveranstiden kommer att ta längre tid än vad vi eller vår leverantör först uppgett. @thellberg Du har helt rätt, vi hade problem med kommunikationen mellan vårt affärssystem och hemsidan innan vilket gjorde att vissa lagersaldon inte stämde. Efter vårt förra bokslut 30/6 2011 införskaffade vi dock ett mycket mer modernt och bättre affärssystem. Nu stämmer lagersaldot på hemsidan till 100% Vi hade velat göra det tidigare men först nu har vi haft ekonomi till det. Det enda som skulle kunna hända är t.ex. att 2 personer köper samma produkt samtidigt eller precis efter varandra om det bara finns 1 kvar i lager. Så snabbt kan vi tyvärr inte få hemsidan att uppdatera (vi har försökt). Jag hoppas detta besvarar de flesta av era frågor. Om ni har ytterligare funderingar så fråga här eller maila mig på: viktor@schmiedmann.se Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
det är bra det viktor! så för att återgå till vad tråden skall handla om så undrar jag vad du lämnar för pris till mig på ett supersprint lightweight slutburk med 80mm pipor till mig Viktor?? (till en M3 e46) |
|
|
Ett sådant ligger på 13 520;- inkl. moms. Du finner det här på hemsidan: Länk Vi har för tillfället 1st i lager och 1 till beställd som bör komma inom 2 veckor. Ingen av dom är reserverade än så länge. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Tackar för svar viktor, Ingen annan än jag som är intresserad av att beställa Step Design- grenrör och race kattar?? Priset vill jag få ner till 24papp innan jag slår till. |
|
|
Hej! Beställde idag supersprints katersättare från schmiedmann. Får se hur det blir:) Har förnärvarande titan x-pipe samt titan slutburk. MVH Martin |
|
|
Idag monterades nya systemet och den låter absolut fantastiskt vilken ljud den ger efter 4000rpm..Kan tänka mig att den låter sjukt härligt om man har cab så Bianca satsa på SS Men resonansen finns och det är faktiskt mycket spec på höga växel och låga varv men jag kan absolut leva med det med tanke på härliga ljudet..Nu låter bilen mer rättvis/sportig tycker jag och kan varmt rekommendera SS.Alla har ju olika ljud uppfattningar kanske för andra låter resonansen som en härlig sång.. Som Roffa skev tidigare vid jämn landsvägsfart är det inte jobbigt alls,He he ligger man i 6an och 120 petar ner den i 4ans växel ahhhh va härligt. |
|
|
Ahhh, man blir sugen på ett ss för tredje gången. Det blir verkligen skillnad! Grattis :) |
|
|
@ catch_me Kul o höra att du är nöjd med systemet. Jag har dock svårt att tänka mig att det skulle finnas någon som inte gillar ljudet =) BTW så har vi för tillfället 2 system på lager Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Ni som har Xpipe blir det skillnad?Hur låter det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.