|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Inhandlade mig en 328i touring -00 i helgen och är supernöjd med den. Nu söker jag bara information om hur jag ska återgärda diverse skönhetsproblem som följde med. Jag har business navigation i bilen, med kassett och en liten display, även cd-växlare bak. Problemet är att [b]displayen är belyst men svart[/b]. Eller belyst, den skiftar färg när man startar bilen. Radion fungerar fint och jag har lyckats programera in mina favoriter trots utan fungerande display. Vad jag har fått fram hittills är att det kan bero på: *dålig spänning från batteriet *trasig modul av något slag? *trasig säkring *strul med navi skivan? *glapp i kablar Säkringarna var det dock inga fel på. Vad mer kan det bero på? Jag hade planer först på att köpa en begagnad konsol, men om skärmen är belyst så borde den fungera.. Sen undrar jag över skifte från denna konsol till en med cd/radio. Går det? Kommer cd växlaren att fungera tillsammans med cd/radio konsolen? Jag behöver egentligen inte navihistorien för jag kommer säkerligen aldrig använda den samtidigt som det ser lite bättre ut med cd än kassett, Men det hade varit kul om det fungerade. Övrig info: Ägaren innan sa att navi skärmen fungerade ibland men ytterst sällan. Jag läste även något om att klockan i färddatorn? kan nollställas vid något som jag inte kommer ihåg och jag hittar det inte igen.. jag har beskrivit mitt problem så utförligt jag kan och undrar även en sak till, modul, vad är det i bmw sammanhang? tack för visat intresse :) AlbiN422 | |
|
Hej Fick du ordning på vad det var som orska detta? Har samma problem. |
|
|
Sebastiannnor, Nej jag har inte hittat något fel. Den fungerar när det är kallt utomhus konstigt nog. Den har tänt sig 3 gånger och 2 av dom har displayen "låst" sig, 3dje gången fungerade den felfritt. Så jag har inte den blekaste aning om vad det kan vara. |
|
| Okej vad konstigt för min funkar kanon när det är varmt:) | |
|
Jag funderar på om det kan sitta någon fläkt i som är trasig eller om det kan vara en lödkontakt som glappar. Vi vet ju vad som händer med kalla res varma metaller, kallt så drar de ihop sig och varmt så sträcker de på sig. Jag kanske byter ut hela konsolen till den stora gps navi historien om jag hittar en för ett bra pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.