AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.667

Värmepaketet trasigt? E36 320 -92

de
10
detharnamnetvarledigt
BMW 325 CAB -94
BMW 320 Coupé -92
Upptäckte för någon dag sen att mattan på passagerarsidan både bak och fram var blöt.

Efter att jag tog bort mittkonsollen och rev ut mattan idag så kände jag att att det var blött där bakom mittkonsollen.

Det konstiga är att värmen fungerar hur bra som helst i bilen i läget när luften blåser imot framrutan. När jag slår på läget att luften ska blåsa imot en så slutar värmen att fungera. Kan det bero på att jag är utan "utblås" i mitten där man ställer värme/kyla? (Har AC)

Vattnet minskar ur kylaren hela tiden. Har däför inte fyllt på med glykol och kan därför inte känna om det luktar glykol i bilen.

Kan det vara någon slang som gått i värmepaketet? Kan inte se att det läcker någonstans i motorutrymmet.

Har aldrig bytt något värmepaket på någon E36a förut, men kan tänka mig att det är det som sitter i mitten bakom mittkonsollen?

Om värmepaketet är felet, är det lättare att byta det från motorutrymmet eller från kupén?

Väldigt tacksam för svar.

To
242
ToTTeN
E36 M50B25 Turbo + Fullbur
E36 M50B25 Utställning

E46 320D + biltransport
Jag tror att man måste byta värmepaketet ifrån kuppen. Fläkten går att byta ifrån motorutrymmet.

Jag har ett värmepaket ligger om du behöver. Komplett med fläkt å allt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.