|
|
|
|---|---|
|
Nu när kylan gör sig påmind så har jag börjat fundera lite på om det skulle gå att montera en webasto dieselwärmare på e61:an. Är det någon här som har gjort detta eller lämnat in bilen för denna åtgärd? Värmaren behöver inte kopplas ihop med I-driven, och den behöver inte värma kupén, utan det är bara för att värma och skona motorn vid kallstart. Jag resonerar lite så att om motorn är varm så kommer ju värmen i kupén rätt så fort också! Som sagt är det nån som har gjort detta eller har kunskap i ämnet?! | |
| Inga problem, bara lämna in så blir det gjort. Men det är dyrt! skulle tippa runt 15 lax om det ens räcker. | |
|
Vet inte om det finns nån som gör det prisvärt i västsverige, men i Stockholm finns Urban Geschwind: Länk "Det är Geschwind:s i Järfälla som installerat både min Webasto bensinvärmare och min DEFA elvärmare med batteriladdare. Dom gjorde konkurs i höstas men startade upp på nytt vid årsskiftet i nya lokaler. Urban som driver stället arbetade tidigare som mekaniker på Per Larssons Bil och Motorteknik i Huddinge, allmänt ansett som Sveriges bästa BMW-verkstad -- så bra att BMW Group själva faktiskt ibland anlitar dom för vissa krävande jobb. Det är inte vilka bonn-meckar som helst. Jag är väldigt nöjd med resultatet, alltid varm och go bil och alltid laddat batteri. Jag vet att dom ligger bättre till prismässigt än andra installatörer i Stockholm, Webasto är en lite konstig marknad här i Sverige. Ring själv Urban och fråga om priser om ni är intresserade: 076 - 716 2801." Räkna med ca. 10´ för hårdvaran i länken nedan, och 6-9´ för installation... Länk Mvh |
|
| Jag tackar för infon, ska kika närmare på detta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.