|
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som vet något om denna eller någon annan som kan rekomendera någon annan Z3M Coupe MVH Martin | |
| Han skriver att bilen har gått 7400 men mätaren visar 76351. | |
|
Jo jag tänkte på det med, men för hoppningsvis så har han bara skrivit fel. Är ju inte jätte glad i import bilar. Men svårt att hitta en sv-såld med relativt låga mil. Ingen som känner till någon som har en eventuellt tillsalu. MVH Martin |
|
| Oj han skrev fel på 235 mil... | |
|
ErikBerg, :))))! Alpina B8 Länk |
|
|
Pratade med ägaren och han sa att bilen trycker ut lite olja vartifrån visste han inte och han hade haft den på bmw ett par gånger men det hittar inget fel. Han sa dock att det var ytters lite men det fick mig att inte vara intresserad längre. Det verkar som det är riktigt dåligt med sv-sålda lågmilare, Någon som har koll på hur många sv-sålda det var? Kanske någon som har en bekant som vill sälja? MVH Martin |
|
|
Eller någon som kan ha någon ide om just olje lekage på dessa bilar? MVH Martin |
|
|
Sv-sålda? Skulle tro 15-20st. Det fanns en Alpinvit men den är skrotad efter avåkning utåt Vaxholm och en Imolaröd Sv-såld stals efter annonsering med synligt regnummer. Det kan vara idé att inte snöa in helt på sv-såld. Hade förstått mer om du snöat in på nya motorn inklusive DSC. Stephan |
|
|
Okej! Såg att det var en svart tillsalu för nån vecka sen, Men den gick iväg rätt fort då annonsen var borta efter bara någon dag. Ingen som har någon aning om vart den gick? Klart jag betalar mer för en bil med 325 hk motorn. MVH Martin |
|
|
Ang oljeläckaget måste det baara vara den där ventilen på motorblocket som många missar att kolla upp. Sitter på avgassidan inärheten av bröstkåpan.Nr 5 i bild Länk Flimsnutt:Länk /Scnitzermann |
|
| Den stora motorn är samma som i m3 e46, dvs 343hk. Z3m från 02 fick den motorn. | |
| Alltså S54 | |
|
Phoenix M3: S54-motorn kom redan från årsmodell 2001. /Masten |
|
|
Hej! Länk Enligt den länken blev den uppgraderad till 325 hk. Men det kan vara fel. Men jag har aldrig sätt en 343 hk Z3 M coupe? MVH Martin |
|
|
325hk var effekten i Z3M med S54. Kika på bmwmregistry.com för det man vill veta om Z3M Länk 281st med S54 i LHD, förutom USA-version som äntligen fick europaeffekt från haft 240hk med äldre motorn S52. Stephan |
|
| Sorry, det var 2001 som Z3m fick S54 :) | |
|
Hmm.. Sitter ju en S50b32 i den bilen. /Scnitzermann |
|
| Länk | |
|
Hej Jensa! Var och tittade på den bilen i söndags. Kan säga att skicket speglar ej priset eller miltal. Åkte 40 mil helt i onödan. Enligt mig är inte bilen värd mer än 150000. Men det är min åsikt. Mvh Martin |
|
| Ahh, typiskt. Tyckte priset var väl tilltaget men att annonsen kändes seriös och därmed befogad att tipsa om. Vad var det i skicket som fick dig att backa? Provkörde du? | |
|
Detta är ju min åsikt. Men bilen var väldigt låg vilket hade resulterat i att plast skärmarna som sitter på ovan sidan av skärmarna fram var sönderslita och ihop tejpade. Fonten var väldigt mycket skav under till samt upp lite på läpparna alltså omlackering om man frågar mig. Fronten var dåligt lackad, gallret på fronten var trasigt. Insp 2 nyligen gjord men ej på aukt. bmw verkstad. Den var det jag hakade upp mig på. Så 210 var jag inte intresserad av att lägga på den. Men detta är ju bara min uppfattning om skick, säkert någon annan som tycker något annat. Samt så fanns inga orginal delar kvar. Körde aldrig bilen men vi startade den och motor verkar helt okej av det jag hörde. MVH Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.