|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 760 Li 07:a som gått drygt 8000 mil och är svensksåld. Säljaren vill ha 415tkr för den. Är den värd pengarna och kan man bli av med den om sedan vill sälja den eller är den iskall på begmarknaden? Tar bilfirmor in en sådan bil? Hoppas någon har svar | |
|
Just nu finns det en motsvarande 760Li till salu på KVD. Den har varit ute till försäljning flera gånger under våren/sommaren. Den kan du säkert få för långt under 415k. Min bedömning är att den är iskall på begagnadmarknaden, och jag skulle själv inte byta in en sån. Men om du räknar med att ha kvar bilen ett längre tag och du har råd, köp! Det är en fantastisk bil med oöverträffade prestanda och komfort. mvh Marin |
|
|
Det finns en -06 på blocket för styvt 200. Då blir värdetappet inte fullt så hårt när du säljer bilen om ett par år. |
|
|
Enda blocket-annonsen jag får något förtroende för och där bilen verkar vara ok och välutrustad: Länk De flesta 7-serier är riktigt iskalla som beggade, 415´ känns högt för en 07:a? Om man verkligen vill ha en i den prisklassen så är det enbart Premium Sel. som gäller: Länk Kolla upp dessa bilar noggrant, och undvik billiga alltför lågmilade äldre exemplar... Mvh |
|
|
Tack för svar. Alltid svårt att köpa bil och när man fastnat för något har man svårt att släppa det. Får fundera vidare.. |
|
| För de pengarna kan man nästan köpa en F01, ingen 760 dock men det är ju en modernare och snyggare modell. | |
|
Det var just den som rob_t_j72 länkade till som jag tänkte på. Att köpa en -07 för runt 400 tkr är inte vettigt. Har egen erfarenhet hur svårt det är att sälja bensin-v8:or nuförtiden, en v12 vågar jag inte ens tänka på. Så pruta stenhårt är mitt tips. /Ronin 72 |
|
|
Det är min 760Li-06 på blocket. Har haft ute den ett bra tag, köpte den för 300000kr bara för 3-4 månader sedan. Som sagt ute för 235000kr nu och marknaden verkar väldigt död. Det är inte brist på folk som hör av sig men ingen verkar seriöst intresserad. Min är iallafall värd varje öre:) |
|
|
Jävlar vilken bil för småpengar! Sjukt läcker... Lite törstig kanske? |
|
|
sjukt fina bilar och nu har de ju kommit ner till riktigt attraktiva priser om de är fina exemplar. har ju själv ägt ett par som jag importerade 2005-06 var det nog. Fantastisk komfort och utrustning. Laddade upp några bilder på min profil precis på dessa underbara vagnar. Men det kostar när det smakar... :.-) /Anders |
|
| Vad kostar en 760 -06 i försäkring ungefär? | |
|
de beror lite vad man bor mm ca 10000.- med full bonus |
|
Verdi |
Hampa87, Varför säljer du redan med så stor förlust? |
| För att jag egentligen bara ville bli av med den förra bilen jag hade. Detta blev ett impulsköp. Dessutom har jag börjat pendla mer i jobbet. Drar faktiskt bara runt litern i 110-120km/h men är man lite tung i foten eller kör mycket i stan så dricker den lite mer:) | |
| Hampa87: Kommer man under 2 l/mil i stadstrafik? | |
|
bilen verkar såld nu :-) /Anders |
|
| 1,6-1,7 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.