|
|
|
|---|---|
| Länk ännu en seger för bmw.. 1m är verkligen en körglad bil.. man kan bara drömma om hur en 1m csl hade kunnat bli | |
| ca 3sekunder snabbare runt banan.. denna film borde stefanL ta en titt på hehe | |
| Audin verkar vara en bra kärra men utan känsla! Dåliga bromsar och trist då den inte är lätt att ställa utan handbromsen... | |
| Är ju inte ens samma chaufför som kör båda bilarna, knappast en rättvis bedömning, även om jag själv gillar bmwn såklart. | |
| Nej kanske inte helt rättvis bedömning men snubben som kör Audi är ju knappast någon novis på 4wd... Tror knappast Tiff hade gjort det bättre i Audin. | |
|
Hmm, undrar om det endast är RS3:ans nyhetsvärde som gör att man jämför DEN med 1M i alla tester, och inte den - mera jämförbara - TTRS med manuell låda..? Även viktmässigt tode detta vara mera intressant/jämnt; tjänstevikter: BMW 1M - 1570 kg AUDI RS3 - 1730 kg AUDI TTRS (man) - 1540 kg (TTRS S-Tronic - 1565 kg) |
|
|
RS3, 1730kg? Det var mig en riktig tjockis. :-) mvh/ Anders |
|
|
Verkligen :) Med tanke på de 160 kilona ballast är 2,9 sek långsammare rätt bra presterat egentligen.. Och med RS3:ans fyra(fem?) dörrar, annan låda osv anser jag alltså att TTRS är mera intressant att jämföra; coupé mot coupé! ;) |
|
|
Jag upplevde TTRS som klart roligare att köra. Bättre styrning och framförallt smidigare att kasta in i kurvorna. Jerry, jag skulle ända välja BMWn. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Stefan: Inte är väl din S:4a lika understyrd som Rs3:an? | |
|
S4an har bättre känsla och är inte lika understyrd som RS3an. Dessutom känns modellen ganska gammal nu. Det positiva är motorn, vilket skönt ljud. Tyvärr var inte gasresponsen den jag hade förväntat mig, nu jämför jag dessvärre med en kompressormatad maskin som drar något grymt från tomgång, så man är lite bortskämd med just den känslan. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Funderade i ett par minuter på en RS3 men inser att det jag ville ha var en riktigt körmaskin. Alternativet för mig car Cayman R men behöver 4 säten... Då blev det en 1M coupe. Får den i Januari! ;-) | |
|
Stort grattis hybis, Jag lånade en Cayman R i somras och den var riktigt trevlig, men det känns som BMW är det bättre valet som man vill kunna nyttja bilen till mer än bara nöje. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
som ni tifigare nämt så är ju det positiva med 1m att den både kan användas som sportbil och familjebil , någorlunda i alla fall hehe:P synd dock att den bara kommer i 3 färgar för denna hade verkligen varit snygg i imolaröd eller den röda m3 e30 kom i |
|
|
Well det går väl alltid att speca individual färger eller foilera... |
|
|
hybris: tror ej 1m coupe går att beställa i individual utförande Länk här är en som blivit moddad i alla fall.. går att göra mycket kul med denna bil |
|
| Kan man tjacka buren från bmw? : o | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.