|
|
|
|---|---|
| värkar svårt att hitta en bra väg att dra kabel någon som har en bra lösnig | |
| Har du en e90 eller e46? | |
| en 91 | |
| fel av mej en e90 | |
|
Det ingreppet gjorde jag igår på min e91! Om du inne i kupén tar bort plasten som är under handsfacket till att börja med så att du kan vika bort golvmattan och kommer ner till plåten, du kommer även bli tvungen att ta bort "sidoplasten" vid fötterna... svårt att förklara mer exakt vilken jag menar. Men iallafall då du fått golvmattan bortvikt så har du då två alternativ, borra igenom plåten så att du kommer ut bakom innerskärmen, eller gå igenom en plastplugg som är i golvet ca 50 cm bakom torpedväggen, jag gick fegisvägen och körde i plastpluggen! Då kommer man ut under skyddsplasten som går under bilen. Det du måste ta väck är då framhjulet, bakre delen av innerskärmen (Fast jag tog bort även främre, men man kanske klarar sig med att bara demontera den bakre) + lossa lite på plasten som går under bilen, du märker då du arbetar dig fram! Jag drog sen kabeln upp och drog fast den med kattstrypare längs spolarvätskans påfyllningsslang och in i motorutrymmet! Länk Där har du en tråd vars jag skrivit mer om själva montaget på sidan 8, samt att "Janebrink" också har skrivit och även lagt ut en länk till bilder på sidan 6, 9:onde inlägget uppifrån. Janebrink var dock mer modig och borrade genom plåten :) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.