|
|
|
|---|---|
| Billigaste trimmet koppla en brytare vid spjällhuset koppla sen med reläer så att generator och ac kopplas bort vid fullgas 10+hkr kost 80kr!! | |
| Hur beter du dig för att koppla bort generatorn?Den får ju inte snurra obelastad som du kanske vet för då brinner den upp.Gamla 9000 turbo i USA version hade en brytare som bröt ac vid fullgas för att få lite bättre snurr den var nämligen strypt i den versionen.Tänkte också på att på min 320 märks ingen skilnad på ax om acn är på eller ej men på min tidigare 535i 91a var det stor skilnad konstigt? | |
| Du måste bryta fält lindningen det som gör magnet fältet styrs av laddnings reläet men går att kapa | |
| Det lär inte göra någon större skilnad såvida inte man har en väldig massa förbrukare på så att generatorn går tungt.Vore väl bättre då om man satte på en magnet koppling på generator i sådana fall så att den stannar helt.En sån som sitter på typ AC. | |
| Riv hela ACpaketet med fläkt och elektronik. Sälj hela klabbet på Bmwbörsen och vips du har tjänat både hk och cash:D | |
|
2002tii>> Det gäller samtliga gamla Saab turbobilar och inte bara de som gick till USA. |
|
|
TD04 Det var det mecken sa till mig när jag praktiserade på ANA en gång i tiden.På svenska modellen som gav 175hk så var inte microbrytaren inkopplad men det kan ha ändratsig sedan dess det här var omkring 84/85 tror jag. |
|
|
mn: Har du testat det på din 525:a eller? Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.